امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 299209 |
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1398 - 17:45 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر رئیس سازمان هواپیمایی کشور تنها مسیر رسیدن به ساخت قطعات صنایع هوایی را پشتوانه علمی کشور دانست و گفت: توانمندی‌های علمی ایجاد شده در این صنعت موجب خواهد شد تا آینده روشنی برای حمل و نقل هوایی غیر نظامی ایجاد کند. به گزارش صلح خبر، مهندس عابدزاده امروز در […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تنها مسیر رسیدن به ساخت قطعات صنایع هوایی را پشتوانه علمی کشور دانست و گفت: توانمندی‌های علمی ایجاد شده در این صنعت موجب خواهد شد تا آینده روشنی برای حمل و نقل هوایی غیر نظامی ایجاد کند.

به گزارش صلح خبر، مهندس عابدزاده امروز در مراسم اختتامیه رویداد نیازهای فناورانه تعمیر ونگهداری هواپیما که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، برگزاری این رویداد را ناشی از درک صحیح در خصوص شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: در ۳۰ سال گذشته ما مرکز آموزشی مرتبط با صنایع هوایی که مدرک آکادمیک صادر کند، در اختیار نداشتیم؛ ولی امروزه به بلوغ کافی در این حوزه رسیده‌ایم و این اتفاقات از یک سال گذشته تاکنون در کشور رخ داده است.

وی اضافه کرد: از یک سال گذشته که جامعه جهانی به ایران “نه” گفتند، حرکت درون‌زایی در کشور ایجاد شده است.

عابدزاده با اشاره به وضعیت کشور در زمان برجام، گفت: در آن زمان تلاش شد که با ارتباطات ایجاد شده ناوگان هوایی کشور را به‌روز کنیم، ولی با “نه” گفتن کشورهای غربی تلاش شد تا ناوگان هوایی کشور را سرپا نگه داریم، به گونه‌ای تعداد هواپیماهای آماده ما بیشتر شده، با وجود آن که شرایط برای ما سخت‌تر شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن را نقطه قوت کشور نام برد و خاطر نشان کرد: ما به عنوان سازمان هواپیمایی به دنبال افراد توانمند هستیم و به سراغ آنها می‌رویم تا بتوانیم از دانش آنها برای توسعه صنعت هوایی بهره ببریم.

عابدزاده در عین حال با تاکید بر این‌که به همت افراد توانمند صنعت هوایی کشور در ۴۰ سال اخیر نخوابیده است، اظهار کرد: طراحی و ساخت قطعات نیاز به پشتوانه علمی دارد و به غیر از این راه، مسیری برای ما وجود ندارد و این امر از سوی بخش‌های دولتی درک شده است که برای ساخت قطعات باید متکی به دانش بومی باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر این که با مقررات ایجاد شده ما پاسخگوی همه تقاضاهای ارسال شده به این سازمان هستیم، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته ما در کنار مسائل امنیتی و ایمنی، توسعه صنعت هوایی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

عابدزاده خاطر نشان کرد: توانمندی‌های علمی ایجاد شده در صنعت هوایی علاوه بر این که سختی‌های زمان تحریم را کاهش می‌دهد، می‌تواند آینده روشنی را برای حمل و نقل هوایی غیرنظامی ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید