امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 98237 |
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1395 - 15:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط ریست؛ به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار امروز 28 مرداد ماه در مراسم تجلیل از محیط بانان برگزیده کشوری که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز درکنار ناامنی، جنگ و خشونت‌هایی که جهان و منطقه ما را دربرگرفته، موضوع تخریب محیط زیست به عنوان یک مخاطره و دغدغه اصلی […]

گروه محیط ریست؛

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار امروز 28 مرداد ماه در مراسم تجلیل از محیط بانان برگزیده کشوری که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز درکنار ناامنی، جنگ و خشونت‌هایی که جهان و منطقه ما را دربرگرفته، موضوع تخریب محیط زیست به عنوان یک مخاطره و دغدغه اصلی دنیا را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه آزمندی و زیاده‌خواهی بشر ذخایر ارزشمند زمین را با بحران‌های جدی مواجه ساخته است، گفت: امروز دولت‌ها و حکومت‌هایی کارآمد محسوب می‌شوند که برای جلوگیری از روند تخریبی و تلاش درجهت توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست ارزش و اعتبار قائل بوده و در این خصوص برنامه‌ریزی مدون داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاثیر تخریب‌های فراملیتی محیط زیست‌، موضوع آلودگی ریزگردها در کشور را متاثر از کشورهای همسایه عراق و عربستان برشمرد و بر توجه به تمام ابعاد محیط زیستی تاکید کرد.

ابتکار ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: سیاست‌های کلی ابلاغی، خط‌ مشی‌های نظام در زمینه حفظ محیط زیست برای دولت، قوای سه گانه، قوای مسلح و نقش‌آفرینان نقشه راه زیست محیطی ترسیم کرده است.  

وی ضمن اشاره به نگاه وسیع علمی و برنامه‌ای دولت یازدهم به موضوع حفاظت محیط زیست، از همراهان دولت در اجرای این سیاست‌ها تجلیل کرد و افزود: با این هم‌گرایی و رویکرد دولت و نظام و نیز جلب مشارکت مردم، وظیفه مهم حفاظت از محیط زیست شکننده و آسیب‌پذیر به خوبی انجام شود.

ابتکار ادامه داد: 3000 محیط بان در خط مقدم دفاع از 17 میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به حراست از سرمایه‌ها ی طبیعی و ارزشمند کشور مشغولند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نگاه ویژه دولت به موضوع محیط زیست آموزش‌های تخصصی محیط بانان در سطح ملی و بین‌المللی در موضوعات حقوقی، به کارگیری اسلحه، تنوع زیستی و نحوه تعامل با مردم آغاز شده است.

ابتکار از اجرای ساختار مصوب و رسمی یگان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و افزود: با همراهی ستاد نیروهای مسلح و پلیس پیشگیری و ناجا ساختار یاد شده ابلاغ و به اجرا درآمد.

لایحه حمایت از محیط بانان در حال پیگیری است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از همراهی قوه قضائیه برای راه‌اندازی شعب تخصصی محیط زیست یاد کرد و گفت: لایحه حمایت از محیط بانان نیز به منظور تقویت قوانین موجود در دست پیگیری بوده و در این خصوص حمایت مجلس شورای اسلامی نیز جلب شده است.

در پایان این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی برگزار شد از تعدادی از خانواده شهدای محیط بانان و فرماندهان برتر یگان حفاظت محیط زیست کشور تجلیل به عمل آمد.

همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و هیات همراه در حرم مطهر رضوی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم کربلایی محمد بخشی نیز حضور یافتند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید