امروز: جمعه, ۲۱ دی ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 رجب 1446 | 2025-01-10
کد خبر: 417059 |
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1399 - 17:26 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر کارگردان فیلم اولی «زالاوا» تاکید کرد: من هیچ گاه جرات نمی‌کنم برای ساخت فیلم وارد موضوع‌هایی همچون جن شوم و این «زالاوا» تنها یک اثر نمادین و متعلق به افرادی است که باور افراطی دارند. به گزارش صلح خبر، چهارشنبه 15 بهمن ماه و در چهارمین روز جشنواره فجر، فیلم […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

کارگردان فیلم اولی «زالاوا» تاکید کرد: من هیچ گاه جرات نمی‌کنم برای ساخت فیلم وارد موضوع‌هایی همچون جن شوم و این «زالاوا» تنها یک اثر نمادین و متعلق به افرادی است که باور افراطی دارند.

به گزارش صلح خبر، چهارشنبه 15 بهمن ماه و در چهارمین روز جشنواره فجر، فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در سینمای رسانه‌ها نمایش داده شد، فیلمی که درباره یک باور قدیمی و خرافی امروز است.

امیری در نشست خبری فیلمش درباره انتخاب مضمون «زالاوا» گفت: دوست داشتم اولین فیلمم مخصوص به خودم و دغدغه‌ام باشد. برای همین سراغ افسانه‌ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود و خواستم اثری بسازم درباره این که چطور یک باور به خرافه تبدیل می‌شود.

او روایت جذاب پدرش از جدش که جنی را تسخیر کرده و آن را به خدمت گرفته بود؛ دلیل ساخت فیلم با این محتوا دانست و تاکید کرد:‌ ما در این فیلم وارد مبحث درام شدیم و کاری به مباحث مذهبی این ماجرا نداریم. هدف ما نقد خرافه و به تصویر کشیدن سواستفاده از این قبیل مسائل است.

امیری یکی از مسائل سخت را یادگیری زبان کردی توسط هنرمندان برشمرد و گفت: اگر همه اقوام رسانه داشته باشند، شناخت از هر قومیت شکل می‌گیرد که نتیجه آن رسیدن به صلح خبر و وحدت درونی است. من زبان کردی را دوست داشتم و می‌خواستم فیلمی به این زبان بسازم . اگر تعداد فیلم‌های بیشتری در اقصی نقاط ایران ساخته شود، تکثر آثار اتفاق می‌افتد و می‌توان ویژگی‌ها و نشانه‌های مشترک را در سینمای اقوام پیدا کرد. دوست دارم نشانه‌های قومیتی را که خودم جزوی از آن هستم پیدا کنم، اما «زالاوا» فیلمی نمادین است که به مختصات آن جغرافیا ربطی ندارد و چنین اثری در هر کجا می‌تواند اتفاق بیفتد.

او همچنین تاکید کرد: من فیلمی درباره «جن» نساختم و هیچ‌گاه جرات نمی‌کنم وارد چنین موضوعاتی شوم. قصه جن تنها دست‌مایه‌ای بود که ما به موضوع «باور» بپردازیم. این فیلم نمادین است و متعلق به تمام افرادی است که باور افراطی دارند. درواقع «زالاوا»  بین ژانری است و من آن را در کردستان ساختم چون آدم در زمین خودش راحت‌تر بازی می‌کند. مردم کردستان هنردوست هستند و برای حضور در فیلم از خودشان اشتیاق نشان می‌دادند.

سمیرا برادری – تهیه‌کننده فیلم – هم درباره گیشه‌ای بودن این اثر گفت: به نظرم مسئله گیشه و ستاره نباید در اختیار عده‌ای محدود باشد. این ما هستیم که باید به سلیقه و شعور مخاطب اعتماد کنیم و فیلم‌هایمان را بسازیم. این پروژه حدود دو سال طول کشید و به اعتقاد من اگر همه فرمول‌های گیشه را نداشته باشد، آن بخشی که مربوط به قصه‌گویی است را دارد.

در این نشست نوید پورفرج و پوریا رحیمی‌سام برای سلامتی علی انصاریان آرزوی سلامتی کردند ( دقایقی بعد خبر درگذشت علی انصاریان مخابره شد) و رحیمی‌سام اضافه کرد: از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا می‌جنگند، تشکر می‌کنم و امیدوارم خیلی زود بتوانیم واکسنی معتبر را خریداری کنیم. 

باسط رضایی، فریدون حامدی (ستاره)، عماد خدابخش (تدوین‌گر)، محمد رسولی (فیلمبردار)، عباس عباسی (طراح گریم) و محمدحسین کرمی (طراح صحنه و لباس) از دیگر عوامل حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید