امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 490202 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1401 - 11:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، موضع پاریس درباره اوکراین متشکل از بیانیه‌های صلح رئیس جمهور فرانسه و بیانیه‌های جنگ‌طلبانه وزیر امور خارجه این کشور، یک بام و دو هواست. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به بیانیه کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه […]

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، موضع پاریس درباره اوکراین متشکل از بیانیه‌های صلح رئیس جمهور فرانسه و بیانیه‌های جنگ‌طلبانه وزیر امور خارجه این کشور، یک بام و دو هواست.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به بیانیه کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه اشاره داشت که گفته بود پاریس به زودی محموله جدیدی از سیستم‌های دفاع هوایی را به کی‌یف ارسال خواهد کرد.
زاخارووا گفت: آیا پاریس نقش یک رئیس جمهور خوب را ایفا می‌کند که طرفدار صلح است و به طور همزمان یک وزارت امور خارجه بد را که خصومت‌ها را تشدید می‌کند؟ این موضع پاریس یک بام و دو هواست.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از بازگشت از سفر به آمریکا در مصاحبه‌ای گفته بود که معماری امنیتی آتی باید شامل ضمانت‌هایی برای روسیه باشد. به گفته وی، این مساله باید بخشی از مذاکرات صلح باشد بنابراین ضروری است که فرانسه و اتحادیه اروپا بیندیشند که هنگامی که دو طرف درگیر در جنگ اوکراین مجددا به پای میز مذاکره آمدند، چطور می‌توانند از متحدان خود دفاع کنند و در عین حال ضمانت‌های امنیتی به روسیه دهند. در همین حال ماکرون تاکید کرده که هیچ گزینه نظامی برای حل جنگ اوکراین نمی‌بیند و تنها راه‌حل این بحران از طریق گفت‌وگو خواهد بود.
زاخارووا در بخش دریگری از سخنان خود گفت: شورای اروپا در ارتباطاتش با روسیه روش “دیپلماسی بلندگو” را انتخاب کرده است.
وی افزود: وزارت امور خارجه روسیه درخواست‌هایی را از سوی رسانه‌های روسی برای انتشار گزارشاتی درباره نامه ماریا پجینوویچ، دبیرکل شورای اروپا به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در رابطه با موافقت و تبعیت کشورمان از تصمیمات شورای حقوق بشر اروپا دریافت کرده است. متاسفانه شورای اروپا در ارتباطات با ما راه “دیپلماسی بلندگو” را پیش گرفته است. استراسبورگ در علنی‌سازی و انتشار این نامه تقریبا همزمان با تحویل آن به مقامات روسی عجله کرد.
این سخنگو تصریح کرد: پیش از صحبت درباره ماهیت این پیام، باید با دقت آن را بررسی کرد.
زاخارووا گفت: هدف از این اقدام نشان دادن این است که چطور شورای اروپا ظاهرا به حقوق بشر در روسیه اهمیت می‌دهد، در حالی که کشور ما از تعهدات بین‌المللی‌اش “طفره می‌رود”. این صریحا بیانگر این است که شورای اروپا قصد ندارد به طور واقعی وارد گفت‌وگو با کشور ما شود بلکه هدفش راه انداختن یک کمپین پروپاگاندایی دیگر است.
وی در پایان گفت: حقیقت این است که شورای اروپا با دستان خودش و با هدف خشنود کردن اکثریت روسیه هراس‌ها فضای قانونی و انسانی در این قاره را نابود کرده و ادامه عضویت روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای اروپا و مشارکت در کنوانسیون‌های مهم این سازمان را غیرممکن ساخته است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید