امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 48497 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1394 - 11:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیاست > دولت – حجت الاسلام حسن روحانی گفت: حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صند‌وق‎های آرا پشت کنیم. به گزارش خبرآنلاین رییس جمهور امروز پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی، افزود: اگر حضور […]

سیاست > دولت – حجت الاسلام حسن روحانی گفت: حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صند‌وق‎های آرا پشت کنیم.

به گزارش خبرآنلاین رییس جمهور امروز پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی، افزود: اگر حضور مردم پاي صندوق آرای خرداد 92 نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته ای و پایان تحریم را تجربه نمی کردیم. باید همان راه ادامه یابد. مردم ما در هر شرایطی باید پای صندوق های آرا بشتابند و بهترین ها را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزینند. 

رئیس جمهور تاکید کرد: انتظار این است که شورای محترم نگهبان امید بیشتری به جامعه ما برگرداند و مردم با فضای بازتر، توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده تری در انتخابات 7 اسفند مواجه باشند.

اهم اظهارات رییس جمهور را در ادامه بخوانید:

**شجاعت و ایستادگی امام(ره) در برابر استبداد و قدرت های بزرگ و استعمار، شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر، در جنگ و مقاومت، در صلح خبر و اجرای شرایط جدید پس از جنگ در کشور، همه آنها برای ما درس آموز بود. امروز هم رهبری شجاع و مدبر همان مسیر و راه را ادامه می دهد و ما دیدیم فتوای سیاسی ایشان بر حق الناس بودن رای مردم و فتوای سیاسی ایشان در نرمش قهرمانانه تا چه حد در ایجاد شرایط نوین در کشور راهگشا و تاثیرگذار بود.

**اساس راه امام بازگشت عزت به این کشور بود. انقلاب امام و انقلاب اسلامی همان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. آزادی نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، تصمیم، انتخابات و آزادی برای اداره کشور و استقلال نه به معنای انزوا که به معنای نهی استیلای دیگران است که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز؛ نه انزوا را می پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می کنیم. امام از روز اول به ما یاد داد که دین و دین سالاری در کنار مردم سالاری هست و خواهد بود. 

**امام از روز اول به خوبی برای ما تبیین کرد که بقای نظام در صورتی امکانپذیر است که مردم پشتیبان این نظام باشند و اداره کشور با رای مردم باشد.

 **امام خود در بیانی دیگر فرمود که پایگاه ملی داشته باشید، کاری کنید که دل مردم را به دست آورید و با پشتیبانی مردم می توانید این نظام را حفظ کنید. امام صریح به ما گفت که جمهوری اسلامی ایران با رای مردم بوده و رئیس جمهوری و رئیس مجلس با رای مردم بوده و همه امور به دست مردم است.  این جمله امام برای ما روشن می کند که پایه این نظام در چارچوب احکام، مقررات اسلامی و رای و نظر مردم است.

ادامه دارد…

27214

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 3
    1. نویسنده :نگار

      بخش نقد و تحلیل هم اضافه کنید

    1. نویسنده :قاسم

      موفق باشید

    1. نویسنده :ناجی

      گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر …. باید خیلی تحمل داشته باشید… موفق باشید

    بدون نظر :