امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 528436 |
تاریخ انتشار : 07 آذر 1402 - 7:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تحت شرایط فعلی هرگونه مذاکرات بامعنایی با ایالات متحده آمریکا «غیرممکن» است. به گزارش صلح خبر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه انجمن سیاست بین‌المللی در مسکو طی گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: فکر نمی‌کنم در آینده‌ای نزدیک، گفت‌وگوها بتواند به دوره پیش از تعلیق‌های یک‌جانبه ایالات […]

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تحت شرایط فعلی هرگونه مذاکرات بامعنایی با ایالات متحده آمریکا «غیرممکن» است.

به گزارش صلح خبر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه انجمن سیاست بین‌المللی در مسکو طی گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: فکر نمی‌کنم در آینده‌ای نزدیک، گفت‌وگوها بتواند به دوره پیش از تعلیق‌های یک‌جانبه ایالات متحده بازگردد.

وب‌سایت راشا تودی به نقل از وی گزارش داد، مسکو همچنان در نظر دارد آیا به درخواست غیررسمی از سوی واشنگتن برای از سرگیری ارتباطات پیرامون «ثبات راهبردی» پاسخ دهد یا خیر.

سرگئی ریابکوف در ادامه تاکید کرد: امتیازات یک‌جانبه از سوی ما قابل بحث نیست. اکنون مسئله امتیازات یا جست‌وجوی مصالحه وجود ندارد، بلکه مسئله این است که آیا حس نوعی ارتباط میان ما برقرار است یا خیر.

روسیه می‌گوید که آماده مذاکرات با آمریکا بر سر تسلیحات هسته‌ای یا دیگر موضوعات است، اما صرفا مسائلی که به طور برابر میان این دو کشور تعریف شود. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در ماه جاری میلادی عنوان کرد که واشنگتن باید لفاظی برای مسکو درباره وقوع مذاکرات معنادار را کنار بگذارد.

تنش‌های بی‌سابقه میان آمریکا و روسیه از زمان حمله این کشور به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بالا گرفت. واشنگتن در پی حملات روسیه به خاک اوکراین تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مسکو وضع کرد و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا بارها صراحتا اعلام کرده تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد، از اوکراین حمایت خواهد کرد.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید