امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 99720 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1395 - 10:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه سیاسی؛ محمدمهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت پرداختن دولت به اولویت‌های موردنظر مردم در سال آخر عمر خود اظهار کرد: همیشه برای کشورهایی شبیه ما، اقتصاد مساله اصلی و اولیه است. حدیث پیامبر (ص) است که می‌گوید جامعه‌ای که معیشتش تامین نیست، پیشرفت به سوی خدا هم ندارد از همین‌رو […]

گروه سیاسی؛

محمدمهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت پرداختن دولت به اولویت‌های موردنظر مردم در سال آخر عمر خود اظهار کرد: همیشه برای کشورهایی شبیه ما، اقتصاد مساله اصلی و اولیه است. حدیث پیامبر (ص) است که می‌گوید جامعه‌ای که معیشتش تامین نیست، پیشرفت به سوی خدا هم ندارد از همین‌رو است که می‌گوییم اقتصاد یک کشور اسلامی، قابل اعتنا و آبرومند باید باشد.

وی ادامه داد: به نظر من همه همت دولت باید بر تامین معیشت مردم باشد و همراه  این موضوع به سایر مسائل داخلی هم پرداخته شود. مباحث فرهنگی و نشاط اجتماعی هم از موضوعاتی است که نمی‌شود گفت که نباید از اولویت‌ها خارج شود.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند لغو کنسرت‌ها در برابر مشکلات اقتصاد مساله مهمی نیست. من فکر می‌کنم اتفاقاً به همه این معضلات در حد خودش باید واکنش نشان داد، هر اتفاق خلاف قانونی که می‌افتد اهمیت دارد. جامعه ما دارای طبقات مختلف اجتماعی است و مطالبات آنها هم متفاوت است. نمی‌شود که مطالبه یک طبقه را برای تحقق مطالبه یک طبقه دیگر مسکوت گذاشت.

مدیرمسوول روزنامه شرق با بیان اینکه جامعه موجودی زنده است، تصریح کرد: در مسائل فرهنگی و نشاط اجتماعی اهمیتی نهفته که اگر دولت آن را درک نکند، جامعه صبر نخواهد کرد و از دولت می‌گذرد. رسیدگی به مسائل سیاسی و مطالبات سیاسی هم از دیگر مسائلی است که هم‌عرض اقتصاد و نشاط اجتماعی باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه گفت: من فکر می‌کنم رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی و گشایش سیاسی ستون‌های یک جامعه است که دولت باید به همه آن به طور همزمان توجه کند و در سال آخر عمر خود برای تحقق وعده‌هایی که در این حوزه داده، تلاش بیشتری  داشته باشد.

رحمانیان با اشاره به وظیفه دولت در زمینه برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: مطالبه بشر مدنی در طول تاریخ این بوده است که هر امری که قرار است صورت بگیرد از صحت و سلامت لازم برخوردار باشد، بنابراین مردم  هم انتظار دارند تا انتخاباتی سالم و در عین حال رقابتی در سال آینده شکل بگیرد که هیچ شبهه و شکی در آن وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: دولت در انتخابات گذشته نشان داد به همه این موارد توجه دارد؛ ما امیدواریم سال آینده هم انتخاباتی برگزار شود که همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در آن حضور داشته باشند و مردم هم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید