امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 542079 |
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1403 - 11:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹/۱۶ درصد است، گفت: روند رو به رشد استان در این زمینه قابل قبول بوده؛ اما لازم است تمام دستگاه‌های استان به خصوص شرکای آموزش و پرورش جدی‌تر از پیش پای کار بیایند تا هیچ […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹/۱۶ درصد است، گفت: روند رو به رشد استان در این زمینه قابل قبول بوده؛ اما لازم است تمام دستگاه‌های استان به خصوص شرکای آموزش و پرورش جدی‌تر از پیش پای کار بیایند تا هیچ دانش‌آموز تعلیم پذیری از چرخه آموزش، خارج نماند.

مسعود سعادتی عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش ستان آذربایجان شرقی با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کلیه کودکان لازم‌التعلیم دوره ابتدایی (شش تا ۱۱ سال)، شناسایی و جذب به موقع کلیه کودکان ۶ ساله واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول ابتدایی و تسهیل فرایند شناسایی، جذب آموزش و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دوره ابتدایی را از جمله اهداف اجرای طرح شهید والامقام علی محمودوند، عنوان کرد.

وی گفت: تشکیل گروه پیگیری کننده بازماندگان از تحصیل به منظور اطلاع‌رسانی و ارتباط مستمر در زمینه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، شناسایی چهره به چهره بازماندگان، برگزاری کلاس‌های جبرانی فوق برنامه و مکمل برای دانش‌آموزان برگزار دوره‌های آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان و دایر نمودن ۵۳ مدرسه تک دانش‌آموزی در ۲۸ منطقه استان از جمله اقدامات انجام شده به این منظور به شمار می‌آیند.

تدوین و برنامه‌ریزی به منظور گرامیداشت مقام معلم به عنوان دستور جلسه اول در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و سعادتی با اشاره به اینکه تجلیل و گرامیداشت مقام معلم در هفته معلم خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: رویکرد در این هفته، جامعه محوری، مدرسه محوری، توسعه مشارکت عمومی و استمرار تکریم معلمان در طول سال است.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد گرامیداشت مقام معلم بر عهده استاندار می‌باشد، افزود: این امر نشان از اهمیت موضوع دارد که نماینده دولت در استان‌ها در رأس برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم هستند.

سعادتی با اشاره به جایگاه معلمان در جوامع، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود گرامیداشت مقام معلم منحصر به اجرای برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل آموزش و پرورش نباشد و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به تناسب ظرفیت و مخاطبان خود پای کار بیایند.

اجرای طرح مهارت‌آموزی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان نیز دستور جلسه سوم مورد بررسی در این شورا بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان، هدف از اجرای این طرح را هویت‌بخشی به ورزش دانش‌آموزی و کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و ارتقا سلامتی و آمادگی، نشاط و سلامتی جسمی دانش‌آموزان عنوان کرد.

به گفته سعادتی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر ورزشی، هدفمند شدن و مدرسه محور نمودن فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر تعلیم و تربیت به ویژه درس تربیت بدنی از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آیند و بر همین اساس، دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی تحت آموزش تخصصی در رشته‌های ورزشی قرار گرفته و رشته طناب زنی برای دانش‌آموزان پایه چهارم، تنیس روی میز برای دانش‌آموزان پایه پنجم و دومیدانی و شنا برای دانش‌آموزان پایه ششم، پیش‌بینی شده است‌.

این مقام مسئول، افزایش رقابت در بین دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنان و آموزش روش‌های درست فعالیت‌های جسمانی، ارتقا فعالیت‌های حرکتی و توانمندسازی و تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت به منظور تربیت نسلی فعال سالم و شاداب را از اهداف اصلی اجرای طرح مهارت‌آموزی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دانست و بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن ۲۵ درصد از دانش‌آموزان جامعه هدف شامل ۵۰ هزار دانش‌آموز در اجرای این طرح، تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان، از افزایش میزان سرانه فضاهای ورزشی در طول سال‌های گذشته به ۴۴ صدم متر مربع خبر داد و گفت: میزان فضاهای ورزشی از ۲۶۶ فضا در سال ۱۴۰۰ با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱ و ۲ به ۴۰۰ فضا در سال گذشته رسیده و استان آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را در این مورد به خود اختصاص داده است و ایجاد سالن‌های ورزشی دارای کفپوش برای دختران نیز جزو برنامه‌های ورزشی سال جاری به شمار می‌آیند.

وی در پایان این بخش با اشاره به افتتاح و ایجاد دهکده‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: بخشی از دهکده ورزشی تبریز با مشارکت شهرداری افتتاح شده و دهکده دیگری نیز در شهر جدید سهند نیز می‌تواند به عنوان پیشنهاد در راستای توسعه سرانه فضای ورزشی دانش آموزی، مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید