امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 533590 |
تاریخ انتشار : 30 دی 1402 - 8:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/ایلام معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: طرح روز بدون کیف و کتاب برای ۶۱ هزار دانش آموز ابتدایی دختر و پسر، هر ماه یک بار در مدارس ایلام اجرا می‌شود. «فاطمه پاپی» در گفت وگو با صلح خبر اظهار کرد: روز بدون کیف و کتاب طرحی است که در راستای […]

روزی برای تربیت هنری و زیبایی‌شناختی دانش‌آموزان

صلح خبر/ایلام معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: طرح روز بدون کیف و کتاب برای ۶۱ هزار دانش آموز ابتدایی دختر و پسر، هر ماه یک بار در مدارس ایلام اجرا می‌شود.

«فاطمه پاپی» در گفت وگو با صلح خبر اظهار کرد: روز بدون کیف و کتاب طرحی است که در راستای پیاده سازی ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود و تاکنون با استقبال بی نظیر دانش آموزان و اولیای آن‌ها همراه بوده است. 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در این طرح دانش آموزان با انجام فعالیت‌های مختلفی نظیر ساخت دست سازه‌ها، انجام بازهای بومی، محلی و ورزشی، اردوهای درون مدرسه‌ای، اجرای کارهای گروهی و تئاتر و … با جنبه های متنوع تعلیم و تربیت آشنا می شوند. 
پاپی با تاکید بر اینکه در این روز کلاس درس به هیچ وجه تعطیل نیست گفت: در این روز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت‌های ششگانه به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: این ساحت‌های ششگانه شامل ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی، اخلاقی، ساحت تربیت علمی و فناوری ، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی، ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری و ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای است.
وی تصریح کرد: این طرح در استان ایلام برای ۶۱ هزار دانش آموز دختر و پسر، ماهی یک بار در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: هدف از انجام این طرح بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای توان علمی دانش آموزان، رشد فکری دانش آموز، انجام تکالیف با نظارت آموزگار، تقویت مهارت فردی و روحیه همکاری و همفکری، ایجاد شادابی و نشاط در دانش آموزان و معلمان، خلق موقعیت یادگیری و چرخش تحولی از حافظ محوری به مسئله محوری، توسعه مهارت‌های دست ورزی، ایجاد فرصت برای بروز خلاقیت و خلق تجربه جدید و… است. این یک روز به یاد ماندنی برای دانش آموزان است.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید