امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 476498 |
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1401 - 10:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروهی از مقامات سابق بازنشسته ارتش آمریکا ترامپ را به “تخطی از انجام وظیفه” در وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱ متهم کردند به گزارش صلح خبر، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز،  گروهی متشکل از هفت تن از رهبران اسبق ارتش آمریکا در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز انتشار یافت نوشتند، کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای […]

گروهی از مقامات سابق بازنشسته ارتش آمریکا ترامپ را به “تخطی از انجام وظیفه” در وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱ متهم کردند

به گزارش صلح خبر، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز،  گروهی متشکل از هفت تن از رهبران اسبق ارتش آمریکا در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز انتشار یافت نوشتند، کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱، “یافته‌های خیره‌کننده زیادی” به دست آورد، اما هیچ‌کدام نگران‌کننده‌تر از این واقعیت نبود که ترامپ “وظیفه خود در راستای حراست، حفاظت و دفاع از قانون اساسی را در ضمن غارتگری شورش‌کنندگان ششم ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره نقض کرد”. این هفت رهبر سابق ارتش آمریکا در سرمقاله خود در نیویورک تایمز تاکید کردند که چطور در هفته‌های منتهی به وقوع این شورش، افراد متحد با ترامپ از او خواستند تا با دستور دادن به ارتش برای تصرف دستگاه‌های رای‌گیری و نظارت بر انجام انتخابات ۲۰۲۰، حضورش را در قدرت حفظ کند.
این رهبران نظامی نوشتند: “یک چنین دستور غیرقانونی یک مفهوم اساسی دموکراسی آمریکایی یعنی کنترل غیرنظامیان بر ارتش را می توانست به خطر بیندازد. شاید از نظر آمریکایی‌ها بدیهی تلقی شود، اما قدرت دموکراسی ما متکی به ثبات این سازوکار است؛ ثباتی که هم رهبران نظامی و هم غیرنظامی را ملزم ساخته که تضمین کنند هدف یکسانی در راستای حمایت و دفاع از قانون اساسی در پیش می‌گیرند.”
این رهبران بازنشسته نظامی افزودند: تخطی رئیس جمهور آمریکا از انجام وظیفه در وقایع ششم ژانویه، یکپارچگی این اصل تاریخی را به شکلی بی‌سابقه محک آزمایش قرار داد و جان آمریکایی‌ها و دموکراسی ما را به خطر انداخت. درس آن روز روشن است. دموکراسی ما امری تضمین شده نیست. برای حفظ آن، آمریکایی‌ها از رهبران خود چیزی کمتر از تعهد غیرقابل انکار نسبت به کشور شان فراتر از حزبشان – و بالاتر از همه به سوگندهایشان طلب نکنند.
این مقاله کمی پیش از یک جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در خصوص وقایع ششم ژانویه منتشر شد؛ در این جلسه جزئیاتی از اقدامات ترامپ طی مدت بیش از سه ساعت در زمانی که گروهی از حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند تا مانع از تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ توسط کنگره شوند، مطرح شد.
دستیاران متعددی شهادت دادند که ترامپ در طول این خشونت ها در یک سالن غذاخوری خصوصی در حوالی دفترش تلویزیون تماشا می کرد. سارا متیوز، معاون دبیر مطبوعاتی سابق او، گفت که او می‌توانست در کمتر از ۶۰ ثانیه به اتاق کنفرانس مطبوعاتی برود تا اعلامیه ای صادر کند، اما این کار را نکرد.
او همچنین گفت که ترامپ نخواست در توییتی خطاب به حامیانش در جریان آن شورش به”صلح” اشاره کند و تنها پس از پیشنهاد دخترش ایوانکا ترامپ، در نهایت پذیرفت که عبارت “آرام بمانید” را بگوید.
سرمقاله مذکور توسط دریاسالاران استیو ابوت، جیمز لوی، جان ناتمن و ویلیام اونز به همراه ژنرالها پیتر کیارلی، جان جامپر و جانی ویلسون امضا شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید