امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 79377 |
تاریخ انتشار : 31 فروردین 1395 - 10:06 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع بیکاری بعنوان اصلی ترین چالش اقتصاد ایران گفت: براساس برنامه ششم سالانه 900 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی خواهیم داشت. بنابراین اقتصاد کشور باید بتواند سالی 1 میلیون شغل در کشور ایجاد کند که این اتفاق جز با افزایش تولید داخلی و رشد سرمایه گذاری در کشور محقق […]

معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع بیکاری بعنوان اصلی ترین چالش اقتصاد ایران گفت: براساس برنامه ششم سالانه 900 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی خواهیم داشت. بنابراین اقتصاد کشور باید بتواند سالی 1 میلیون شغل در کشور ایجاد کند که این اتفاق جز با افزایش تولید داخلی و رشد سرمایه گذاری در کشور محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر جهانگیری عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه گفت: معضل بیکاری جز با طرح های ضربتی و زودبازده محقق نخواهد شد و باید کاری کنیم که بخش خصوصی در همه بخش ها متناسب با استعداد استان سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه موقعیت ویژه استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، نفت و تجارت و صنایع مرتبط با آنها ممتاز است اظهار داشت: دولت در توسعه این فعالیت ها بطور جدی حمایت می کند و تلاش خواهد کرد تا با اصلاح نظام بانکی کشور منابع بانکی را در اختیار توسعه این فعالیت ها قرار دهد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه بازار سرمایه نیز در کنار نظام بانکی باید بتواند سرمایه مورد نیاز طرح های بزرگ را فراهم کند، گفت: در سال گذشته برای طرح های نفت 5 هزار میلیارد اوراق مشارکت عرضه شد که در کوتاه ترین زمان این اوراق توسط مردم خریداری شد. باید از این شیوه ها برای طرح های استان کرمانشاه استفاده کرد تا دغدغه بیکاری برطرف شود.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه راه آهن پیش نیاز توسعه استان است تعویق افتادن راه اندازی طرح راه آهن کرمانشاه را به خاطر تنگناهای مالی و کاهش قیمت نفت در سال 94 دانست و اظهار امیدواری کرد که با تهیه فاینانس و خرید ریل مورد نیاز در اولین زمان ممکن این طرح راه اندازی شود.

وی سپس با اشاره بهره برداری از طرح های آبی کشور در استان کرمانشاه گفت: این طرح ها با استفاده از مجوز مقام معظم رهبری در غرب کشور احداث و از سال گذشته به تدریج به بهره برداری رسیده است.

دکتر جهانگیری با تاکید براینکه در این سفر مسائل استان مورد بررسی قرار گرفت گفت: امسال به همه استان ها سفر خواهم کرد تا با پیگیری تصمیمات مهمی که اتخاذ شده در حوزه اقتصاد مقاومتی بررسی داشته باشیم که در صحنه عمل تصمیماتمان پیشرفت داشته است و مطمئن شویم اقتصاد کشور وارد دوره رونق شده و به دنبال خود اشتغالزایی و افزایش درآمد خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امسال اولویت هایی برای دستگاه ها و وزارتخانه ها به منظور پیشبرد طرح هایشان در سال 95 تعیین شده از رسانه ها خواست تا با پیگیری پیشرفت طرح های اولویت دار به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در زمینه پیگیری پیشرفت طرح ها کمک کند.

دکتر جهانگیری در پاسخ به سوالی درخصوص اختلال در مرز پرویز خان گفت: ما با دولت مرکزی عراق و نیز اقلیم کردستان رابطه بسیار خوبی داریم و حتما موانع و مشکلات را برطرف خواهیم کرد. در بازگشت به تهران با تماس تلفنی مکاتبه و اگر لازم باشد فرستادن نماینده مذاکره و موانع را برطرف خواهم کرد.

وی درپاسخ به سوالی پیرامون پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران سیل زده گفت: به خانواده جان باختگان سیل تسلیت عرض می کنم و تلاش خواهیم کرد خسارت مالی آسیب دیدگان را برطرف کنیم .دولت در حوادث غیرمترقبه همواره در کنار مردم بوده و خواهد بود.

دکتر جهانگیری در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات رییس بانک مرکزی درباره برجام گفت: ایشان پس از بازگشت خودشان درباره اظهاراتشان پاسخ خواهند داد. اما دستاوردهای ما در برجام زیاد بوده است و ما از بحث های مختلف پس از توافق هسته ای بهره برده ایم. امروز فضای تفاهم در سطح بین المللی برای مذاکره ایجاد شده و هیات های بسیاری از اروپا و غیر اروپا به ایران می آیند تا از ظرفیت های ایران استفاده کنند.

وی افزود: در برخی از امور روال عادی شده است برای مثال صادرات نفت خام و میعانات گازی به بیش از 2 میلیون بشکه رسیده است و بازارهای مختلف از نفت ایران استقبال کرده اند. حمل و نقل هوایی و دریایی ایران تسهیل شده است و در مواردی با بانک های کوچک آسیایی و اروپایی مبادلات راه افتاده و سوئیفت ایجاد شده است.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در مواردی بانکها به خاطر فشارهای گذشته آمریکا با احتیاط درباره مبادلات مالی با ایران رفتار می کنند خاطرنشان ساخت: امریکاییها باید از فشارها دست بردارند ما قادریم برجام را به صورت کامل اجرا کنیم و مطمئنیم طرف مقابل نیز تسهیل خواهد کرد و خواسته های ایران در برجام محقق خواهد شد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید