امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 531988 |
تاریخ انتشار : 08 دی 1402 - 23:21 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

آموس هارئیل، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص درباره افتادن رژیم صهیونیستی در یک تله استراتژیک خطرناک به خاطر عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین گفت: ناچیز شمردن تهدیدات امنیتی در مرزهای غزه باعث شد تا بیشتر کسانی که در آنجا زندگی می‌کردند، احساس کنند که خطرات اندکی وجود دارد اما آنچه در هفتم اکتبر رخ داد […]

آموس هارئیل، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص درباره افتادن رژیم صهیونیستی در یک تله استراتژیک خطرناک به خاطر عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین گفت: ناچیز شمردن تهدیدات امنیتی در مرزهای غزه باعث شد تا بیشتر کسانی که در آنجا زندگی می‌کردند، احساس کنند که خطرات اندکی وجود دارد اما آنچه در هفتم اکتبر رخ داد وضعیت زندگی روتین اسرائیلی‌ها را به صورت ریشه‌ای تغییر داد. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان از این تله خارج شد و چگونه باید این کار را کرد؟ ما شاهد یک جنگ فرسایشی طولانی در امتداد مرزهای شمالی و جنوبی هستیم. خطر تشدید تنش در جبهه لبنان و ورود به جنگ در این جبهه همچنان وجود دارد و امکان دارد نزاع گسترده‌تری با ایران و گروه‌های مسلح دیگر از جمله حزب‌الله رخ بدهد.

وی گفت: آنچه اسرائیل در نوار غزه محقق کرده است بسیار اندک است. در حالی که خسارت‌ها هر روز رو به افزایش است. این مسئله همزمان با بحران جدیدی در نیروهای ذخیره ارتش رخ می‌دهد.

یوسی میلمن، تحلیلگر صهیونیست از افزایش نگرانی مردم و ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه سربازان ذخیره درباره تبدیل جنگ به یک جنگ فرسایشی طولانی خبر داد.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیش از این با اشاره به احتمال ورود رژیم صهیونیستی به یک جنگ فرسایشی طولانی گفت: جنگ غزه اهداف ضروری دارد که محقق کردن آن آسان نیست. راهکارهای سحرآمیز و راه‌های کوتاه مدتی برای از بین بردن حماس وجود ندارد.

بر اساس گزارشات رسانه‌های رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی توانسته با رژیم صهیونیستی مقابله کرده و این رژیم را شکست بدهد. حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی منطقه مرزی با لبنان را به خاطر ترس از حملات موشکی حزب‌الله لبنان ترک کرده‌اند. در حالی که جدول زمانی برای بازگشت آنها به این مناطق و پایان این وضعیت ایجاد نشده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و عضو کنست شهرک‌های هم مرز با لبنان را به اردوگاه جبالیا در شمال غزه تشبیه کرده، از این نظر که این شهرک‌ها ویران شده‌اند و مقاومت لبنان همچنان در حال نابود کردن شهرک‌های بیشتری است.

این در حالی است که همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مقابله مقاومت فلسطین با نیروهای این رژیم مقاومت لبنان نیز حملات موشکی خود را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها ادامه می‌دهد.

310310

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید