امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 539236 |
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1402 - 12:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر، امیر دریادار دوم «مصطفی تاج‌الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در نشست خبری مشترک با فرماندهان یگان‌های روسیه و چین اظهار کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت»، رزمایش مرکب دریایی سه جانبه‌ای بین نیروی دریایی ایران، نیرویی دریایی روسیه […]

به گزارش پایگاه صلح خبر، امیر دریادار دوم «مصطفی تاج‌الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در نشست خبری مشترک با فرماندهان یگان‌های روسیه و چین اظهار کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت»، رزمایش مرکب دریایی سه جانبه‌ای بین نیروی دریایی ایران، نیرویی دریایی روسیه و نیروی دریایی جمهوری خلق چین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه، از پنج کشور نیز ناظرینی حضور خواهند داشت تا بتوانیم به شعار «باهم برای صلح و دوستی» تحقق کامل ببخشیم.
امیر تاج‌الدینی با بیان اینکه این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین‌شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.
امیر تاج‌الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
امیر تاج‌الدینی گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشورهای شرکت کننده درج شده و خوشحالیم که امسال برای چهارمین بار میزبان برگزاری این رزمایش هستیم.
وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند گفت: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب‌المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده است که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دو چندان کرده است.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ افزود: امنیت تعطیل‌بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین‌شده رزمایشی با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید