امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 446787 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 15:57 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: 141 شعبه شورای حل اختلاف در استان اردبیل تشکیل و فعالیت خود را انجام می دهند. حجت الاسلام کثیرلو ۱۸ آبان در مراسم گرامیداشت سالروز بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف و تجلیل از اعضای برتر شعب شوراهای حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: […]

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: 141 شعبه شورای حل اختلاف در استان اردبیل تشکیل و فعالیت خود را انجام می دهند.

حجت الاسلام کثیرلو ۱۸ آبان در مراسم گرامیداشت سالروز بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف و تجلیل از اعضای برتر شعب شوراهای حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: فلسفه شکل گیری شوراهای حل اختلاف بسط و شکل گیری فرهنگ صلح و سازش و میانجیگری در جامعه است تا از انباشت پرونده در مراجع قضائی جلوگیری شده و بخشی از پرونده ها در این شورا با مصالحه مختومه شود.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف از سال 81 فعالیت خود را انجام داده اند و در این 19 سال همواره تلاش کرده اند تا در مختومه شدن پرونده ها با رویکرد صلح و سازش پیشقدم شده و کار را با شیوه کدخدامنشی به پیش برند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل فعالیت 141 شعبه شورای حل اختلاف را در شهرها، بخش ها و روستاها یادآور شد و بیان کرد: 33 شعبه شورای حل اختلاف در مناطق روستایی پرجمعیت استان دایر شده است.
کثیرلو افزود: در سال های اخیر شعب تخصصی شورای حل اختلاف در حوزه پزشکی، صنعت و معدن، خانواده و رسانه شکل گرفته تا گامی موثر در حل مشکلات و کم کردن تنش های صنفی برداشته شود.
وی فعالیت 721 نفر کارمند و عضو شورای حل اختلاف را در این مجموعه یادآور شد و تصریح کرد: 443 نفر در این شورا به صورت افتخاری فعالیت می کنند و مابقی کارمند شوراهای حل اختلاف هستند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ورودی پرونده ها را به مراجع قضائی در سال گذشته بالغ بر 300 هزار فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد 100 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده که یک سوم پرونده های ورودی به مراجع قضائی را تشکیل می دهند.
کثیرلو اظهار کرد: از 100 هزار پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف در 30 هزار فقره پرونده کار به مصالحه و صلح و سازش کشیده شده تا شاهد مختومه شدن این پرونده ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در پرونده های ورودی به مراجع قضائی احکام صادر شده همراه با اکراه و اجبار است اما جای خوشحالی است که در مختومه شدن پرونده های شورای حل اختلاف با نگاه محبت آمیز و مصالحه صدها دوستی و ارتباط برقرار شده و به جای کینه و عداوت مهربانی و صفا جایگزین آن می شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیشترین پرونده های ورودی را به شوراهای حل اختلاف اختلافات مالی، خانوادگی و درگیری و نزاع جرئی اعلام و تصریح کرد: در ارجاع پرونده های اختلاف مالی تا سقف 20 میلیون تومان شورای حل اختلاف اجازه ورود و رسیدگی به پرونده را دارد.
کثیرلو اضافه کرد: با صلاحدید قضات بالاتر از رقم 20 میلیون تومان در اختلافات مالی نیز با نگاه گذشت و صلح طرفین پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود تا امکان مصالحه به وجود آید.
وی حجم بالای رسیدگی به پرونده های قضائی را توسط قضات یادآور شد و بیان کرد: هرچند زمان رسیدگی به پرونده ها سرعت گرفته و از اطاله دادرسی کاسته شده است اما همچنان مردم انتظار دارند تا پرونده های قضائی با سرعت و دقت رسیدگی شوند.
رئیس شورای قضائی استان اردبیل افزود: با تشکیل هیئت جهادی بخشایش 17 نفر که به حکم قصاص محکوم شده بودند مورد بخشودگی قرار گرفته و در کنار آن با راه اندازی 7 شعبه شورای حل اختلاف در زندان های استان زمینه آزادی 693 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم آمده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید