امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 512947 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1402 - 16:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در حالی که سهمیه بازیکنان خارجی تراکتور تکمیل شده است، مدیرعامل این باشگاه با توجه به حضور در هیات رئیسه سازمان لیگ و کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال به دنبال راه‌حلی برای به خدمت گرفتن دو بازیکن اضافه است که در حال حاضر سهمیه خارجی به حساب می‌آیند. به گزارش صلح خبر، تراکتور با جذب […]

در حالی که سهمیه بازیکنان خارجی تراکتور تکمیل شده است، مدیرعامل این باشگاه با توجه به حضور در هیات رئیسه سازمان لیگ و کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال به دنبال راه‌حلی برای به خدمت گرفتن دو بازیکن اضافه است که در حال حاضر سهمیه خارجی به حساب می‌آیند.

به گزارش صلح خبر، تراکتور با جذب امیرحسین حسین‌زاده به نخستین باشگاه لیگ برتری در نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم تبدیل شد که سهمیه ۱+۵ بازیکنان خارجی‌اش را پر کرده است. پر شدن سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه تراکتور در شرایطی رقم خورد که دو سهمیه از ۶ سهمیه خارجی این باشگاه به لژیونرهای سابق فوتبال ایران اختصاص داده شده است؛ موضوعی که برای تراکتوری‌ها دردسرساز شده است.

بر اساس دستورالعمل ناظر بر قراردادها در لیگ بیست و سوم لژیونرهای ایرانی نمی‌توانند به صورت قرضی به تیم‌های ایرانی بپیوندند و از طرف دیگر اگر لژیونری با قرارداد دائمی به تیم‌های ایرانی جذب شود، جزو سهمیه بازیکنان خارجی‌ به حساب می‌آید. این قانون برای شائبه‌ای که نقل و انتقالات لژیونرها در سال‌های اخیر به وجود آورده بود، وضع شد تا مانع سوءاستفاده دلالان شود.

در دو، سه فصل گذشته، فوتبال ایران بارها شاهد بود که برخی از بازیکنان ایرانی از کیفیت بالا گرفته تا متوسط لژیونر شدند اما بعد از نیم‌فصل یا یک فصل با قراردادی قرضی یا حتی دائمی با ارزش بعضا بیشتر از درآمد حاصل از لژیونر شدنشان به فوتبال ایران بازگشتند تا عملا در این رفت و برگشت، دلالان بیش‌تر از همه سود ببرند.

در حال حاضر پر شدن سهمیه بازیکنان خارجی تراکتور از جنبه‌های مختلف برای این باشگاه مشکل‌ساز شده است. از طرفی محمد نادری پس از حضور دو ساله در فوتبال ترکیه و تیم آلتای در تمرینات تراکتور حضور پیدا کرده تا در صورت رضایت پاکو خمس به جمع پرشورها اضافه شود و از طرف دیگر، تراکتور با توجه به جدایی رضا اسدی و محمد عباس‌زاده، نیاز مبرمی به یک مهاجم باکیفیت دارد که برای این پست به دنبال بازیکن خارجی است. در نتیجه تراکتور برای جذب نادری و مهاجم خارجی به دو سهمیه خارجی دیگر نیاز دارد.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور برای حل این مشکل به دنبال پیدا کردن راهی برای حذف لژیونرهایی است که به عنوان بازیکن آزاد به تیم‌های ایرانی می‌پیوندند که به واسطه آن محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده جزو سهمیه خارجی‌های تراکتور حساب نشوند تا هم نادری و هم مهاجم خارجی مدنظرش را به خدمت بگیرد.

با این که این نظر درباره لژیونرهای آزاد، منطقی به نظر می‌رسد اما با توجه به قرار داشتن در میانه فصل نقل و انتقالات تابستانی، تغییر قانون برای حل مشکل یک باشگاه خاص دور از انصاف است. از طرفی، موضوع مهم‌تر این است که هوشنگ نصیرزاده در حالی که عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال و سرپرست کمیته تدوین مقررات است، از لزوم بازنگری در قوانین وضع شده صحبت کرده است.

چنین اظهار نظری در ابتدا این سوال را به وجود می‌آورد که چرا زمانی که سازمان لیگ به دنبال وضع قوانین جدید نقل و انتقالاتی بود و پس از آن یعنی زمانی که قرار بود قوانین جدید تدوین شوند کمیته تدوین مقررات به دنبال حل این ایراد نبوده است؟

از آن‌جا که تیم‌های حاضر در لیگ بر اساس قوانین فعلی سیاست‌گذاری‌های نقل و انتقالاتی‌شان را طرح‌ریزی کرده‌اند باید ایرادهای قوانین فعلی برای فصل بعد در زمان مناسب بر طرف شود.

در نهایت، باید دید در شرایطی که محمد نادری با قوانین فعلی حتی به عنوان سهمیه فیفا هم نمی‌تواند به تراکتور بپیوندد و سوای این موضوع، نیاز ضروری این باشگاه به جذب مهاجم خارجی، مدیران تراکتور چه تصمیم اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید