امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 541006 |
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1403 - 20:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت و سایر شهرهای گیلان با حضور مردم غیور و انقلابی برگزار شد. مردم مومن، غیور و انقلابی گیلان با حضور در مسیرهای اعلام شده، در خیابان‌های شهرهای مختلف استان حاضر شده و راهپیمایی روز جهانی قدس را با شور و خروش برگزار کردند و نفرت خود […]

صلح خبر/گیلان راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت و سایر شهرهای گیلان با حضور مردم غیور و انقلابی برگزار شد.

مردم مومن، غیور و انقلابی گیلان با حضور در مسیرهای اعلام شده، در خیابان‌های شهرهای مختلف استان حاضر شده و راهپیمایی روز جهانی قدس را با شور و خروش برگزار کردند و نفرت خود را از جنایات رژیم ددمنش اسراییل فریاد زدند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در حاشیه راهپیمایی روز قدس شهر رشت، افزود: ان‌شاءالله این فریاد و خروش انقلابی مردم ایران و همه مسلمانان و آزادگان جهان به زودی نتیجه می دهد و شاهد آزادی قدس شریف به دست جوانان فلسطینی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: روز قدس روز اسلام، روز برادری و اتحاد، زمان عدالت خواهی و آزادگی، روز همه انسان‌های آزاده دنیاست که در برابر ظلم می ایستند و سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

استاندار گیلان تصریح کرد: به یمن بینش عمیق و نگاه آرمان خواهانه و آینده‌نگرانه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم وحدت و یکپارچگی، جهان اسلام امروز به مظهر اتحاد امت های اسلامی و انسجام مشت های گره کرده و فریادهای رسای آزادی و آزادی خواهی از یوغ ددمنشان خبیث تبدیل شده است.

عباسی ادامه داد: اینک مردم ما با حضور گسترده خود در این صحنه ضمن اعلام حمایت و اتحاد خود با مردم مظلوم فلسطین، بیزاری و مقاومت در برابر مستکبران جنایتکار را فریاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار و صهیونیسم بدانند مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین‌ فلسطین کوتاه نخواهند آمد و پیروزی نزدیک است و به زودی نماز در قدس شریف اقامه خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه روز قدس روزی است که قدرت، ابهت، صلابت و اقتدار مسلمانان و آزادگان جهان به رخ ستمگران کشیده می شود و ناقوس سقوط و تباهی و اضمحلال غارتگران و متجاوزان به صدا می درآید، گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تله و باتلاق خودساخته اش گرفتار شده و در آن فرو می رود.

همزمان با حرکت آگاهانه ملت های مسلمان و آزاده سراسر جهان، مردم ولایت مدار شهرستان مرزی آستارا نیز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس حماسه ای دیگر آفریدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود را از ددمنشی های رژیم جعلی صهیونیستی فریاد زدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت  کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار اتحاد بیش از پیش ملت های مسلمان برای آزادی قدس شریف از دست اسرائیل غاصب شدند.

مردم گیلان در کنار یکدیگر و در صفوف راهپیمایی روز جهانی قدس، شعارهای ضد استکباری «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» را سر دادند.

کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس، در گفت‌وگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر، با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: روز جهانی قدس یادگار هوشمندانه امام راحل به عنوان نقطه پیوند میلیاردها مسلمان، خیزش‌های مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی را به همراه داشته به گونه‌ای که این رژیم را به وحشت انداخته است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز اتحاد امت اسلام در مقابل استکبار و روز دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و روز اعلام بیداری جهانیان علیه سلطه است، افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، تلنگری بر وجدان‌های خفته در جهان است که در طول ماه‌های گذشته سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در مقابل کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها سکوت کرده‌اند.

اقشار مختلف مردم گیلان در راهپیمایی روز جهانی قدس با مشت های گره کرده به میدان آمدند و شاهد حضور برخی از دانش آموزان با لباس فرم مدرسه و کودکان و نوجوانانی بودیم که در کنار والدین خود پرچم های ایران و فلسطین و حزب الله و جبهه مقاومت را افراشته اند؛ ورزشکاران نیز با لباس های ورزشی خود آمده بودند تا آرمان فلسطین را زنده نگه دارند.

راهپیمایان در رشت از مسیرهای سه گانه پیاده ‌راه فرهنگی شهدای ذهاب، خیابان امام خمینی، میدان فرهنگ و میدان مصلی؛ ورزشگاه شهید عضدی، خیابان نامجو، خیابان پرستار، میدان فرهنگ و میدان مصلی و سپاه پاسداران، میدان پاسداران، خیابان آزادگان، میدان فرهنگ و میدان مصلی خودشان را به میعادگاه نماز جمعه رساندند.

سردار حمیدرضا مقدم فر، مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران، در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شهر رشت که در میدان مصلی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پر شور و خروش امت مسلمان و روزه دار در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: این حضور باشکوه و این خروش انقلابی یک جهاد بزرگ است که شما مردم انجام دادید.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، نظم جهانی ایجاد شده در پسا طوفان الاقصی را قابل برگشت ندانست و اضافه کرد: به اذعان خود صهیونیست ها، هرچه در ۶ ماه گذشته تلاش کردند، به اهداف تعیین شده درباره غزه نرسیدند. در واقع نظم جهانی بعد از ۷ اکتبر قابل برگشت نیست و هندسه قدرت و معادله سیاسی – امنیتی جهان تغییر کرده است.

مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه اسرائیل فقط دست و پا می زند و بیشتر در باتلاق فرو می رود، گفت: صهیونیست ها با این اقدامات با دست خودشان به این نابودی سرعت می دهند و به اذعان خودشان این نابودی در حال رقم خوردن است.

مقدم فر حمله به سفارت ایران را نشانه شکست دانست؛ نه موفقیت عملیاتی و یادآور شد: امروز دنیا به خاطر این اقدام ددمنشانه، رژیم صهیونیستی را لعن می کند.

وی گفت: دشمنان هرچه در توان داشتند علیه ایران اسلامی به کار گرفتند.

در بخش هایی از قطعنامه روز جهانی قدس که در پایان راهپیمایی شهر رشت قرائت شد، آمده است:

خدای بزرگ را خاضعانه حمد و سپاس می‌گوییم که به ما توفیق داد پس از درک ضیافت الهی رمضان و لیالی مبارکه قدر با حضور حماسی و اقتدارآمیز در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس که در یکی از متفاوت‌ترین و سرنوشت سازترین دوره‌های تاریخی رقم خورد، دوراندیشی و تدابیر حکیمانه امام راحل(ره) و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در نامگذاری روز جهانی قدس و ارائه نقشه راه حل مسئله فلسطین در قاب مظلومیت امروز مردم غزه، معنادارتر و درخشان‌تر از هر زمانی در معرض جهانیان قرار گیرد و محکومیت و انزجار از جنایات دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین قهرمان فراتر از جهان اسلام به مسئله جوامع و ملل غیر مسلمان عالم نیز تبدیل شود.

نبرد طوفان الاقصی و استمرار معجزه گونه مقاومت ۱۸۳ روزه مردم غزه و مجاهدان فلسطینی، نقطه عطف سرنوشت سازی در مبارزه با موجودیت جعلی رژیم خبیث و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد و شمارش معکوس برای نابودی غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را سرعت بخشیده است، با تحسین و تکریم پایداری و ایستادگی مردم فلسطین و رزمندگان تاریخ ساز حماس و جهاد اسلامی، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های عملی و میدانی مقتدرانه جبهه مقاومت اسلامی برای مقابله و پاسخ به جنایات وحشیانه غاصبان متوحش در غزه تجلیل و بر تداوم آن تاکید می‌نماییم.

به آمریکا به عنوان متهم اول اداره جنگ غزه و حمایت از صهیونیست‌ها و شراکت در همه جنایات آن‌ها که میلیاردها دلار حمایت مالی و ده‌ها پرواز و کشتی از محموله‌های تسلیحاتی و سامانه‌های نظامی برای تحقق اهداف صهیونیست‌ها گسیل داشته و به دفعات با تلاش‌های پنهان و آشکار از آتش بس و ممانعت از توقف جنگ جلوگیری کرده است، هشدار می‌دهیم از پرداخت هزینه‌های بیشتر راهبردی و رسوایی ناشی از شکست و مشارکت در جنایت و نسل کشی در غرب آسیا پرهیز و با تجدید نظر در سیاست شیطانی خود برای حمایت و پشتیبانی از جنایتگری‌های رژیم سفاک، بیش از این آبروی مردم آمریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند.

مردم رشت امروز حماسه‌ای دیگر آفریدند، از زن و مرد تا کودک و پیر یکدل و یکصدا دوشادوش هم به صحنه آمدند تا حمایت و همدلی خود را از ملت مظلوم فلسطین نشان دهند و صفوف جبهه حق در مقابل باطل را پر رنگ تر کنند و نابودی ظلم را فریاد بزنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید