امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 44176 |
تاریخ انتشار : 30 دی 1391 - 7:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی:مرد جوان بعد از اینکه همسرش را به قتل رساند، با آتش‌زدن خانه وانمود کرد که او در جریان آتش‌سوزی جان باخته است اما پلیس راز او را فاش کرد. اوایل دی‌ماه امسال مأموارن پلیس آگاهی رشت در جریان آتش‌سوزی مرگبار در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آتش‌سوزی […]

پارسی وی:مرد جوان بعد از اینکه همسرش را به قتل رساند، با آتش‌زدن خانه وانمود کرد که او در جریان آتش‌سوزی جان باخته است اما پلیس راز او را فاش کرد.

اوایل دی‌ماه امسال مأموارن پلیس آگاهی رشت در جریان آتش‌سوزی مرگبار در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آتش‌سوزی در یک خانه ویلایی رخ داده و بر اثر آن زن جوانی به کام مرگ رفته بود. وقتی شعله‌های آتش مهار شد، مأموران قدم به داخل خانه گذاشتند و در آنجا جسد نیمه سوخته زنی را دیدند که ظاهرا بر اثر سوختگی و خفگی جانش را از دست داده بود.

در کنار جسد این زن یک چراغ نفتی به چشم می‌خورد که طبق نظر کارشناسان آتش‌نشانی، نفت از این چراغ به متکای زن جوان نشت کرده و سپس آتش‌سوزی مرگبار رخ داده بود اما در این میان آنچه باعث ظن پلیس شد، این بود که چرا زن جوان هنگام بروز آتش‌سوزی هیچ حرکتی نکرده و همانطور داخل رخت خواب دراز کشیده بود. مأموران که به ماجرا مشکوک بودند با دستور قاضی جنایی جسد قربانی را به پزشکی قانونی منتقل کردند تا آزمایش‌های تخصصی، راز مرگ او را فاش کند. از سوی دیگر تحقیق از آشنایان و بستگان قربانی شروع شد و در این میان کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد زن جوان از مدت‌ها قبل با شوهرش اختلافات شدیدی داشته است.

20روز از حادثه گذشته بود تا اینکه گزارش پزشکی قانونی، شک مأموران را به یقین تبدیل کرد. در این گزارش آمده بود که علت مرگ زن جوان خفگی و آتش‌سوزی نبوده و قبل از آتش‌سوزی به قتل رسیده است اما به‌دلیل سوختگی، هیچ آثاری از ضرب و شتم، جراحت و کبودی روی بدن وی دیده نمی‌شود و مشخص نیست که او چگونه به قتل رسیده است. همین گزارش کافی بود تا مأموران که به شوهر زن جوان مشکوک شده بودند، وی را بازداشت و برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل کنند. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر به همشهری گفت:

مرد جوان تحت بازجویی قرار گرفت و در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل زن جوان اعتراف کرد. وی ادامه داد: این مرد مدعی شد که به‌خاطر اختلافات شدید خانوادگی که با همسرش داشته، از او کینه به دل گرفته و نقشه قتل وی را طراحی کرده است. سرهنگ کریمی افزود: متهم شب حادثه پس از مشاجره با همسرش، او را خفه کرده و سپس جسدش را در کنار چراغ نفتی قرار داده و بعد از کج‌کردن چراغ نفتی و بالا بردن فیتیله آن، مقداری نفت روی متکای همسرش ریخته و سعی کرده بود طوری صحنه‌سازی‌ کند که آتش‌سوزی غیرعمدی جلوه کرده و همه تصور کنند که زن جوان در آتش‌سوزی جان باخته است. به گفته وی، بعد از اعترافات مرد جوان، وی به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با قرار قانونی راهی زندان شد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید