امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 503202 |
تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1402 - 16:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌جمهور فیلیپین گفت، دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا در پیشبرد منافع ملی فیلیپین و تحکیم “ائتلاف بسیار مهمی” میان مانیلا و واشنگتن “ضروری” است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین امروز (یکشنبه) پیش از شروع سفر رسمی‌ و چهار روزه‌اش به واشنگتن گفت: در حضور جو بایدن، رئیس‌جمهوری […]

رئیس‌جمهور فیلیپین گفت، دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا در پیشبرد منافع ملی فیلیپین و تحکیم “ائتلاف بسیار مهمی” میان مانیلا و واشنگتن “ضروری” است.
به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین امروز (یکشنبه) پیش از شروع سفر رسمی‌ و چهار روزه‌اش به واشنگتن گفت: در حضور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از عزم و اراده خویش نسبت به ایجاد روابطی محکم‌تر با این کشور صحبت خواهم کرد تا بدین ترتیب نگرانی‌های ما را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: طی این سفر، ما بر تعهدمان نسبت به بهبود روابط دیرینه‌مان به عنوان ابزار صلح و پیشرفت در این منطقه آسیا-پاسیفیک مجددا تاکید خواهیم کرد.
سفر مارکوس به آمریکا اولین سفر رئیس‌جمهور فیلیپین به این کشور در بیش از ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود و دیدار میان روسای جمهور فیلیپین و آمریکا تازه‌ترین دیدار سطح بالای آن‌ها به‌شمار می‌رود.
یک مقام ارشد دولت بایدن به رویترز گفت: در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به چین، انتظار می‌رود بایدن و مارکوس به توافقاتی گسترده‌تر در حوزه مشارکت تجاری و همچنین پیشرفت‌های نظامی برسند.
وی افزود: دست‌کم گرفتن اهمیت استراتژیک فیلیپین غیرممکن است. همچنین به عنوان بخشی از اقداماتی جهت ارتقاء روابط تجاری، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده یک هیئت تجاری را به فیلیپین هدایت خواهد کرد.
این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد: درحالیکه مارکوس به دنبال روابط خوب با چین و آمریکا است، مانیلا به شدت نگران دیپلماسی “تحریک‌آمیز” پکن می‌باشد و درصدد آن است تا روابط قوی‌تری با متحدان برقرار کند. ما به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز نیستیم، بلکه به دنبال ارائه حمایت‌های کاربردی و معنوی به فیلیپین هستیم.
او خاطرنشان کرد: ایالات متحده قصد دارد گفت‌وگوهای سه‌جانبه با ژاپن و فیلیپین را ارتقاء دهد و مارکوس گفت‌وگوهایی در پنتاگون درباره گشت‌زنی‌های مشترک دریایی خواهد داشت.
کارشناسان می‌گویند، واشنگتن، فیلیپین را به عنوان محلی بالقوه برای پرتاب راکت‌ها، موشک‌ها و سیستم‌های توپخانه‌ای جهت مقابله با حمله احتمالی خاکی و آبی چین به تایوان درنظر می‌گیرد.
سفر مارکوس به واشنگتن پس از آن انجام می‌شود که فیلیپین روز جمعه گارد ساحلی چین را به برگزاری “مانورهای خطرناک” و “تاکتیک‌های تهاجمی” در دریای چین جنوبی متهم کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید