امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 86607 |
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1395 - 20:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رونمایی کتاب «پرسش از هستی» دینانی: تمام فلسفه یعنی پرسش از هستی دین و اندیشه > اندیشه – همشهری آنلاین:غلامحسین ابراهیمی دینانی در مراسم رونمایی از کتاب «پرسش از هستی» گفت: مباحث این کتاب همان مباحث ساده‌ای است که انسان‌ها به صورت روزمره با آنها درگیرند اما پیرامون آنها فکر نمی‌کنند. تمام فلسفه یعنی پرسش از هستی. […]

رونمایی کتاب «پرسش از هستی»

دینانی: تمام فلسفه یعنی پرسش از هستی

دین و اندیشه > اندیشه – همشهری آنلاین:
غلامحسین ابراهیمی دینانی در مراسم رونمایی از کتاب «پرسش از هستی» گفت: مباحث این کتاب همان مباحث ساده‌ای است که انسان‌ها به صورت روزمره با آنها درگیرند اما پیرامون آنها فکر نمی‌کنند. تمام فلسفه یعنی پرسش از هستی.

به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از جدیدترین اثر فیلسوف معاصر کنونی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی با حضور دکتر شهین اعوانی، دکتر اجاقی و جمعی از پژوهشگران و اندیشمندان، عصر دیروز در اندیشگاه فرهنگی ساختمان کتابخانه ملی برگزار شد.

غلامحسین ابراهیمی دینانی درباره کلیت اثرش گفت: دنیای امروز از بعد از دکارت، دنیای فرم است. دکارت مفهوم‌متد و متدولوژی را مطرح کرد. امروز انسان‌ها به اندازه دریا اطلاعات دارند اما عمقی ندارند. همه چیز فرم نیست. این کتاب 14 فصل است که هر فصلش به روزمره‌ترین و ساده‌ترین مباحث روزانه‌ای که تمام انسان‌ها با آن درگیرند می‌پردازد اما در عین حال نشان می‌دهد که این به مسائل به‌ ظاهر ساده، سخت‌ترین مسائل هستند.

وی بعد از گفتن هر سرفصل کتابش، سوالاتی را پیرامون هر موضوع و سرفصل مطرح کرد و گفت: مباحث این کتاب دغدغه‌های ذهنی اخیر من بوده است و این مسائل، مسائلی بوده‌اند که انسان‌ها غالبا پیرامون‌شان تفکر عمیق صورت نمی‌دهند و سطحی از کنار آنها می‌گذرند.

این استاد برجسته فلسفه در انتهای سخنان خود گفت: پرسش از هستی را هیچ علمی نمی‌تواند پاسخ دهد و تنها منبع معرفتی پاسخ‌دهنده آن، فلسفه است. مهمترین پرسش فلسفه پرسش از هستی و وجود است. پرسش از هستی آخرین پرسش بزگترین فیلسوف متأخر مغرب زمین یعنی مارتین هایدگر است. من هایدگری نیستم و پاسخ‌های من به این سؤال هم پاسخ هایدگر نیست و اساساً راه من راه هایدگر نیست اما دغدغه من با او یکی است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید