امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 513061 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1402 - 15:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

براساس گزارش‌ها، رئیس گروه نظامی واگنر در حاشیه نشست روسیه – آفریقا با اعضای هیات‌های آفریقایی دیدار داشته است. به گزارش صلح خبر، نشست عمومی روسیه – آفریقا امروز پنج‌شنبه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سن پترزبورگ آغاز به کار کرده و تصویری از دیدار یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر با […]

براساس گزارش‌ها، رئیس گروه نظامی واگنر در حاشیه نشست روسیه – آفریقا با اعضای هیات‌های آفریقایی دیدار داشته است.

به گزارش صلح خبر، نشست عمومی روسیه – آفریقا امروز پنج‌شنبه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سن پترزبورگ آغاز به کار کرده و تصویری از دیدار یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر با یک مقام آفریقایی منتشر شده است.

به گزارش اینتل ریپابلیک، گروه واگنر حضور گسترده‌ای در آفریقا دارد و به کشورهای آن منطقه در مبارزه با تروریسم یاری می‌رساند.

به تازگی تنشی میان واگنر و کرملین به وجود آمد. ماجرا با ورود نیروهای واگنر به خاک روسیه در ساعات اولیه بامداد روز شنبه ۲۴ ژوئن آغاز شد. تنش به قدری سریع بالا گرفت که پریگوژین با انتشار چند پیام صوتی و تصویری مدعی شد برای اجرای «عدالت» و پایان دادن به «فساد و دروغ» در راس فرماندهی ارتش روسیه وارد عمل شده و «هیچ چیز جلودارش نخواهد بود».

تنش میان فرمانده گروه واگنر و وزیردفاع روسیه و فرمانده ارتش این کشور چند ماهی بود که رو به اوج بود. یوگنی پریگوژین بارها ارتش را به امتناع از پشتیبانی نیروهای خود متهم و در نهایت، ارتش روسیه را به موشک‌باران پایگاه نیروهای خود در خاک اوکراین متهم کرد. اما تنها چند ساعت بعد، اعلام شد که با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، همه چیز متوقف و ملغی شده است.

به نظر می‌رسد ماجراجویی یوگنی پریگوژین، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید و خود او هم برای در امان بودن از خشم کرملین ظاهرا به بلاروس پناه برد.

دیدار پریگوژین با هیات آفریقایی در حاشیه نشست سن‌پترزبورگ

با این حال کانال تلگرامی دی‌دی‌جئوپولیتیکز گزارش داد که پریگوژین در سن پترزبورگ با نمایندگان جمهوری آفریقای مرکزی دیدار داشته است. گفته می‌شود این تصویر از طرف دمیتری سیتی، رئیس خانه روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی در جریان نشست روسیه – آفریقا منتشر شده است.

به گفته منابع، در ملاقات با پریگوژین، آنها در مورد ورود نیروهای واگنر به آفریقا برای سرکوب گسترش غرب و گسترش نفوذ روسیه در کشورهای آفریقایی بحث کردند. با توجه به پس‌زمینه وقوع «کودتا» در نیجر، پیشنهادهایی مطرح شد که پس از تغییر دولت، می‌توان از نیروهای واگنر برای کمک به برقراری نظم در این کشور دعوت کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید