امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 498056 |
تاریخ انتشار : 20 اسفند 1401 - 12:08 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

مشاور امنیت ملی آمریکا با رئیس جمهوری گرجستان دیدار کرد و به بررسی تحولات اخیر در این کشور پرداخت. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیدار بین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان در پی ناآرامی‌های اخیر در این کشور بر سر یک لایحه انجام […]

مشاور امنیت ملی آمریکا با رئیس جمهوری گرجستان دیدار کرد و به بررسی تحولات اخیر در این کشور پرداخت.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیدار بین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان در پی ناآرامی‌های اخیر در این کشور بر سر یک لایحه انجام شد که به محل مناقشه در میان فعالان و سازمان‌های مردم نهاد تبدیل شده است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: سالیوان روز جمعه با رئیس جمهوری گرجستان دیدار کرد. آنها فرصت گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در این کشور را یافتند که شامل اعتراض به لایحه مورد مناقشه می‌شود. این دو همچنین نگرانی خود را درباره این لایحه مطرح کردند که می‌تواند تاثیرات نامطلوبی به همراه داشته باشد و بر اقدامات برای صدها گرجستانی و نهادهای غیردولتی کمک رسان در این کشور اثر بگذارد.

کربی افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اینکه می‌بیند این لایحه از پارلمان گرجستان برگشت خورده، بسیار خوشحال است. آمریکا به حمایت از اقدامات دولت گرجستان ادامه می‌دهد اما همچنان اصلاحات برای پیشبرد اقدامات در این کشور باید صورت گیرد.

اواخر روز جمعه، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که سالیوان و رئیس جمهوری گرجستان به بررسی تحولات اخیر در این کشور پرداخته و بر مساله منافع مشترک دو کشور در الحاق گرجستان به یورو-آتلانتیک نیز تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است، آنها همچنین درباره حمایت زورابیشویلی از یک رویکرد متحد و جامع برای دستیابی به اصلاحات ضروری به منظور کاندیداتوری گرجستان در عضویت اتحادیه اروپا نیز صحبت کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، سالیوان و رئیس جمهوری گرجستان درباره تحریم‌های وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه بابت حمله به اوکراین نیز صحبت کردند. مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین هشدار داد که گرجستان باید از تبدیل شدن به راهی برای طفره رفتن یا پس زدن دوری کند.

پارلمان کگرجستان روز سه شنبه پیش نویس قانونی مناقشه برانگیز را درباره شفافیت نفوذ خارجی با اکثریت آرا آن هم در همان جلسه اول تصویب کرد. بر اساس این قانون، لیستی از افراد و شخصیت‌های حقوقی دریافت کننده کمک مالی از خارج ایجاد می‌شد.

این اقدام موجی از اعتراضات و نگرانی‌هایی را در میان اپوزیسیون به همراه داشت که نگرانند این قانون به دولت اجازه دهد تا به سرکوب نهادهای غیردولتی و فعالان در این کشور بپردازد.

روز پنجشنبه، حزب حاکم “آرزوی گرجستان” اعلام کرد که این لایحه از دستور کار پارلمان خارج شده و اوایل روز جمعه نیز پارلمان در دومین جلسه خود علیه این لایحه مناقشه برانگیز رای داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید