امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 530054 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 9:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌جمهور اوکراین در مراسم تحلیف «خاویر میلی» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین از موقعیت استفاده کرد و گفت‌وگو مختصری را با نخست‌وزیر مجارستان، کسی که تهدید به مخالفت با بسته کمکی اصلی اتحادیه اروپا به کی‌یف کرده، انجام داد. به گزارش صلح خبر، ویدئویی‌هایی که در کانال یوتیوب مجلس سنا آرژانتین منتشر شده، نشان می‌دهند که ولودیمیر […]

رئیس‌جمهور اوکراین در مراسم تحلیف «خاویر میلی» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین از موقعیت استفاده کرد و گفت‌وگو مختصری را با نخست‌وزیر مجارستان، کسی که تهدید به مخالفت با بسته کمکی اصلی اتحادیه اروپا به کی‌یف کرده، انجام داد.

به گزارش صلح خبر، ویدئویی‌هایی که در کانال یوتیوب مجلس سنا آرژانتین منتشر شده، نشان می‌دهند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مراسم تحلیف همتای جدید آرژانتینی‌اش در بوئنوس‌آیرس با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان صحبت می‌کند.

راشا تودی در گزارشی می‌گوید، این دو سیاستمدار با دقت به حرف‌های یکدیگر گوش می‌دادند و سایر مهمانان مهم و خاص نیز در این رویداد در کنار یکدیگر صحبت می‌کردند.

دیدار زلنسکی با اوربان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آرژانتین

البته در این ویدئو صدایی از گفت‌وگو زلنسکی و اوربان به گوش نمی‌رسد. «آندری یرماک» رئیس‌ دفتر ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه گفته بود که در تلاش است تا دیدار رسمی میان زلنسکی و اوربان ترتیب دهد. «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان پیرو این خبر تاکید کرده بود که وقوع چنین دیداری فقط زمانی منطقی به نظر می‌رسد که با «نتایج مثبت» همراه باشد.

ویکتور اوربان عملا در برابر برنامه اتحادیه اروپا جهت تخصیص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی و ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف درخصوص جنگ با روسیه مقاومت می‌کند. او طی هفته‌های اخیر استدلال کرده که این اتحادیه باید سیاست‌های خود را در قبال اوکراین و بسته‌های کمکی بازنگری کند. مجارستان همچنین به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا می‌تواند هر دو این پیشنهادات مذکور را وتو کند. نخست‌وزیر این کشور بارها تاکید کرده که شکست ارتش روسیه توسط اوکراین «غیر واقع‌بینانه» است.

نشست اتحادیه اروپا قرار است پایان این هفته طی روزهای چهارشنبه الی جمعه در بروکسل برگزار شود. انتظار می‌رود که این اتحادیه نسبت به شروع مذاکرات گفت‌وگوهای مربوط به عضویت اوکراین در این بلوک رای دهد اما خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که این تصمیم احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

«خاویر میلی» کاندیدای پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین، روز یکشنبه در پارلمان این کشور سوگند یاد کرد و رسما رییس‌جمهور این کشور شد.

میلی ۵۳ ساله که حزب «آزادی پیشروی» را رهبری می‌کند، بعضا به دلیل شخصیت «عجیب و غریب و حتی گستاخانه‌اش» با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مقایسه می‌شود. همچنین از میلی به عنوان فردی شبیه به ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری سابق برزیل هم نام برده می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید