امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 530034 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1402 - 23:19 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است. به گزارش صلح خبر،  کمیته ملی المپیک برای حضور رشته‌ها در مسابقات کسب سهمیه المپیک کمک مالی را به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کند که مبلغ کل آن بستگی به تعداد شانس سهمیه در هر رشته […]

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش صلح خبر،  کمیته ملی المپیک برای حضور رشته‌ها در مسابقات کسب سهمیه المپیک کمک مالی را به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کند که مبلغ کل آن بستگی به تعداد شانس سهمیه در هر رشته دارد.

در فاصله ۹ ماه مانده تا آغاز بازی‌های المپیک پاریس، ورزش ایران جدی‌تر وارد فضای کسب سهمیه المپیک شده‌ است و حداکثر تا خرداد سال آینده باید سهمیه‌های ایران قطعی شود. در این میان یکی از مسائلی که همیشه فدراسیون‌ها مطرح کرده‌اند، مشکلات مالی و هزینه‌های بالای اعزام به مسابقات بوده است.

زندگی عجیب دختر تاریخ‌ساز

دختر تاریخ‌ساز دوچرخه‌سواری ایران ماجراهای عجیبی را در زندگی ورزشی‌اش پشت سر گذاشت تا به رویاهای ناممکنش رنگ واقعیت ببخشد.

اگرچه در بازی‌های آسیایی هانگژو طلاهای ایران کم بود اما در مقابل، مدال‌های تاریخی به دست آمد که شیرینی آن برای صاحبانش کمتر از طلا نبود. یکی از این مدال های تاریخی سهم فرانک پرتوآذر شد. دختری که سال‌ها وعده مدال بازی‌های آسیایی را می‌داد و زمانی شاید کمتر کسی او را جدی می‌گرفت، یک لحظه رویایی را رقم زد. تسلیم ناپذیری شاید بهترین واژه در توصیف این ورزشکار باشد چراکه وقتی سقف آرزوهایش بلند از سقف فدراسیون شد، تلاش کرد خودش دست به کار شود و رویایش را به واقعیت تبدیل کند.

ویپ کشیدن بازیکنان را شنیدیم

سرپرست فدراسیون والیبال گفت:  در تیم ملی بزرگسالان دچار مشکلاتی شدیم که اسمش را ناکامی مقطعی می‌گذارم چون پتانسیل والیبال ما خوب است.

به گزارش صلح خبر، وحید مرادی در نشست خبری که یکشنبه، ۱۹ آذر در کمیته ملی المپیک برگزار شد در مورد تعیین سرپرست برای والیبال گفت: از زحمات چندین ساله آقای داورزنی در والیبال تشکر می‌کنم. حدود ۱۷ سال در فدراسیون والیبال زحمت کشید و به اتفاق تیمی که داشت موفقیت‌های چشم‌گیری را برای والیبال ایران به جای گذاشتند. آقای یزدانی خرم در والیبال بذری کاشت و بعد هم پرچم به دست آقای داورزنی داده شد و تلاش کردند تا موفق شوند. والیبال تنها رشته ورزشی گروهی ایران است که در سطح جهان مطرح است که این همیت این رشته را دو چندان می‌کند.

تعداد هواداران خانم در داربی مشخص شد

قرار است هواداران خانم دو تیم استقلال و پرسپولیس به صورت مساوی در داربی ۱۰۲ در ورزشگاه حضور داشته باشند.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دیدار معوقه هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز پنج‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهد رفت.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است برای اولین‌بار هواداران خانم برای تماشای داربی در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند.

طارمی و ۹ ستاره‌ای که باید به سرعت تیم جدیدشان را مشخص کنند

CIES فهرستی از ۱۰ بازیکن برتر جهان را منتشر کرده است که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از استار، مرکز آماری فوتبال جهان فهرستی از ۱۰ بازیکن برتر جهان را منتشر کرده است که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد. در رده اول کیلیان ام‌باپه، مهاجم فرانسوی قرارداد دارد که سال‌ها رئال مادرید آرزوی بستن قرارداد با او را داشته است. لوکا مودریچ کهنه کار نیز در رتبه آخر قرار دارد که مسن‌ترین بازیکن این لیست است.  مدت‌هاست که رسانه‌ها درباره انتقال احتمالی کیلیان ام‌باپه به رئال مادرید بحث می‌کنند. به گفته مسئولان پاری سن ژرمن، ام‌باپه تابستان امسال با مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو راهی رئال مادرید خواهد شد. این در حالی است که نشریه‌های اسپانیایی گزارش دادند که رئال مادرید حاضر نیست چنین مبلغی را خرج کند.

احتمال پارگی دوباره کشاله ران کامران قاسمپور

دارنده دو مدال طلای جهان پس از ماه‌ها دوری از کشتی در حالی که خود را آماده حضور در رقابت‌های مرحله نخست انتخابی تیم ملی می‌کرد، بار دیگر در تمرین‌ها دچار آسیب‌ شد.

به گزارش صلح خبر، کامران قاسمپور چند ماه پیش حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به علت پارگی کشاله ران از دست داد. او در شرایطی که قصد داشت در رقابت‌های قهرمانی ایران به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان برود و کارش را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز کند، در جریان تمرین بار دیگر دچار آسیب‌دیدگی از همان ناحیه شد و نتوانست به تمریناتش ادامه بدهد.

دلیل اخراج کی‌روش از تیم ملی قطر فاش شد

استفاده‌نکردن از بازیکنان آکادمی اسپایر و سبک بازی تدافعی دو دلیل اخراج کارلوس کی‌روش از تیم ملی قطر اعلام شدند.

تیم ملی قطر تنها پس از چند ماه و چند بازی، کارلوس کی‌روش را از سمتش برکنار کرد. کمی بیش از یک ماه به جام ملت‌های آسیا باقی مانده است و این مربی پرتغالی به دلیل نتایج ضعیف در یازده بازی اخراج شد. به این ترتیب پروژه کارلوس کی‌روش با تیم ملی قطر تنها چند ماه دوام آورد. سرمربی سابق تیم ملی ایران تنها پس از یازده بازی برکنار شد. کی‌روش در یازده بازی به تنها چهار برد، سه تساوی و چهار شکست دست یافت.

محمود مشحون دار فانی را وداع گفت

رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران که به موفقیت‌های بزرگی با این رشته دست یافته بود، دار فانی را وداع گفت.

محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران که در دوران ریاست خود به موفقیت‌های زیادی با این رشته دست یافته بود، در سن ٨٢ سالگی دار فانی را وداع گفت. مرحوم مشحون از سال ٨١ تا ٩۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت. نسل طلایی بسکتبال ایران در دوران ریاست او ظهور کرد و کسب نخستین عنوان قهرمانی بسکتبال ایران در آسیا نیز سال ۲۰۰۷، با ریاست او رقم خورد.

فدراسیون بسکتبال ایران در زمان ریاست مشحون، به عنوان فدراسیون موفق فیبا آسیا انتخاب شد.

میرزازاده، نامزد برترین فرنگی‌کار سال ۲۰۲۳ جهان

سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در بین پنج نامزد کسب عنوان برترین فرنگی‌کار جهان در سال ۲۰۲۳ جای گرفت.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی پنج کاندیدای دریافت عنوان برترین فرنگی‌کار جهان در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد و امین‌ میرزازاده، فرنگی‌کار سنگین‌وزن ایران، و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ نیز در بین کاندیداهای کسب این عنوان قرار گرفت. فرنگی‌کار ایران مدال‌های طلا و نقره جهان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ را در کارنامه خود دارد و یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلا برای ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید