امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 541316 |
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1403 - 8:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سناتور چاک شومر ضمن تاکید بر تصویب بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف، اذعان کرد که ارسال نکردن کمک مالی به اوکراین دلیل شکست و ضعف این کشور در میدان نبرد است. به گزارش صلح خبر، بسته کمکی ایالات متحده به اوکراین درگیر یک بن‌بست شده است. اگرچه اکثریت دموکرات مجلس سنا در اواسط ماه فوریه […]

سناتور چاک شومر ضمن تاکید بر تصویب بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف، اذعان کرد که ارسال نکردن کمک مالی به اوکراین دلیل شکست و ضعف این کشور در میدان نبرد است.

به گزارش صلح خبر، بسته کمکی ایالات متحده به اوکراین درگیر یک بن‌بست شده است. اگرچه اکثریت دموکرات مجلس سنا در اواسط ماه فوریه به ارسال بودجه به کی‌یف رای دادند و چنین لایحه‌ای را تصویب کردند، اما اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان هنوز به این لایحه رای نداده و با در نظر گرفتن بودجه برای اوکراین مخالفت می‌کنند.

طبق گزارش راشا تودی، «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده ضمن آنکه وضعیت اوکراین را «ناامید کننده» خواند، گفت: لایحه بودجه برای اوکراین ۵۵ روز است که خاک می‌خورد درحالیکه هر روز که می‌گذرد دوستان ما در اوکراین می‌جنگند و در میدان نبرد بدون هیچ کمکی می‌میرند. نیروها مهمات و هم‌چنین امید اوکراین رو به اتمام است.

وی افزود: اجازه دهید رک و صریح بگویم که بزرگترین دلیل اوکراین برای شکست در این جنگ جناح راست در کنگره است که ایالات متحده را نسبت به انجام اقدامی فلج کره است. همین. دلیلش این است.

سناتور چاک شومر در ادامه ادعا کرد: «با تصویب این لایحه مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدامی درست را برای اوکراین، برای آمریکا و برای دموکراسی انجام خواهد داد. در غیر این صورت، جمهوری‌خواهان پیروزی بزرگی را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اهدا خواهند کرد.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

 کمک‌های درخواستی دولت آمریکا برای اوکراین و رژیم صهیونیستی مجموعا به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار به دلیل اختلاف بین کنگره و کاخ سفید بر سر اولویت‌های سیاسی از جمله تقویت امنیت مرز با مکزیک در بن‌بست قرار گرفته است.

آمریکا تاکنون بیش از ۴۴.۲ میلیارد دلار  کمک امنیتی را در اختیار اوکراین قرار داده است. حدود ۲۳.۶ میلیارد دلار از این میزان از انبارهای موجود ارتش آمریکا برداشته شده و تقریبا ۱۹ میلیارد دلار از این میزان هم به شکل قراردادهای نظامی بلندمدت‌تر برای اقلامی که تولیدشان چند ماه طول می‌کشد، اختصاص یافته است.

اوکراین این روزها شدیدا با کمبود نیرو و تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند و نه تنها رسانه‌ها و مقامات غربی به این مساله می‌پردازند، بلکه «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین و خود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در تازه‌ترین اظهاراتشان، خستگی نیروهای اوکراینی را برجسته کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید