امروز: چهارشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 26 جماد أول 1446 | 2024-11-27
کد خبر: 340742 |
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1398 - 2:26 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر در پی بروز سانحه هواپیمای شرکت کاسپین در مسیر تهران-ماهشهر که باعث خروج از باند و آسیب دیدن هواپیما شد، صحبت‌هایی درباره تعلیق خلبان این پرواز مطرح شد، اما تا کنون علت بروز مشکل در پرواز، علت دقیق بروز سانحه و دلیل تعلیق خلبان آن مشخص نشده است. به […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

در پی بروز سانحه هواپیمای شرکت کاسپین در مسیر تهران-ماهشهر که باعث خروج از باند و آسیب دیدن هواپیما شد، صحبت‌هایی درباره تعلیق خلبان این پرواز مطرح شد، اما تا کنون علت بروز مشکل در پرواز، علت دقیق بروز سانحه و دلیل تعلیق خلبان آن مشخص نشده است.

به گزارش صلح خبر، حدود دو هفته پیش هواپیمای مسافربری تهران – ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۷:۵۰ صبح هفتم بهمن‌ماه پس از فرود در فرودگاه ماهشهر، از باند خارج شد و پس از طی کردن عرض خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن متوقف شد که در این حادثه، خوشبختانه تمام مسافران به سلامت از هواپیما خارج شدند.

اما پس از بروز این حادثه و انتشار گزارش اولیه اجمالی و نسبتا مبهم، هنوز نه‌تنها علت دقیقی برای آن به عنوان عامل این اتفاق از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف مطرح نشده، بلکه از سرنوشت خلبان تعلیقی این پرواز هم اطلاعات دقیقی در دست نیست و اظهارات ضد و نقیضی در این زمینه مطرح می‌شود.

حدود ساعت ۱۹ همان روز سازمان هواپیمایی گزارش اولیه حادثه رخ داده برای هواپیمای بوئینگ MD شرکت کاسپین را منتشر کرد که در آن به نکات جدیدی اشاره نشد، اما نکته نسبتا مهمی در آن آمده بود: “باند قابل استفاده در فرودگاه ماهشهر با شماره ۳۱ (VOR/DME RWY۳۱) به خلبان اعلام گردیده ولیکن براساس درخواست خلبان، فرود هواپیما از باند ۱۳ (VOR/DME RW X۱۳) صورت گرفته است. بر اساس مشاهدات پرسنل فرودگاه، هواپیما مقداری از طول باند را از دست داده و پس از فرود در باند ۱۳ پس از برخورد با فنس فرودگاه از محوطه فرودگاه خارج شده و در بلوار نزدیک فرودگاه متوقف شده است. “

با این وجود و پس از انتشار این گزارش، چند روزی درباره این اتفاق صحبت چندانی مطرح نشد تا اینکه هفته گذشته، محمد اسلامی – وزیر راه شهرسازی – درباره‌ی حادثه رخ داده برای پرواز تهران – ماهشهر اظهار کرد: خلبان این هواپیما تعلیق شده است و همه سوانح هواپیمایی از جمله این حادثه به دقت و براساس مقررات و ضوابط بین‌المللی حاکم بررسی می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که دقایقی پس از آن، حسن‌ رضایی‌فر – مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی – اعلام کرد: هدف ما در سوانح هوایی تعلیق خلبان نیست بلکه می‌خواهیم اقدام اصلاحی در این زمینه انجام دهیم تا از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم.  خلبان پرواز تهران – ماهشهر نیز به دلیل بروز این حادثه نیاز به جلسات روان‌کاوی دارد تا از نظر ایمنی و شرایط بتواند به پرواز برگردد.

حالا با توجه به وجود این شرایط مشخص نیست که آیا خلبان مقصر وقوع این حادثه بوده، شرایط و وضعیت فرودگاه چنین اتفاقی را رقم زده، هواپیما مشکلی از نظر نقص فنی داشته یا علت و عوامل دیگری دست به دست هم داده‌اند که چنین حادثه‌ای رخ دهدو دستگاه‌های متولی بهتر است به جای گذشتن از کنار آن، این مسئله را تشریح کنند تا ضمن مشخص شدن و بررسی همه علل آن، از تکرار دوباره‌اش جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید