امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 43817 |
تاریخ انتشار : 25 دی 1391 - 21:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : با دستگیری اعضای دو باند سرقت مسلحانه در استان فارس راز سرقت از هشت بانک در شیراز، جهرم و بندرعباس فاش شد. اعضای یکی از باندها در جریان سرقت از بانکی در شیراز، مرد بی‌گناهی را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند. سه‌ماه پیش، به‌دنبال سرقت مسلحانه از یکی از بانک‌های […]

پارسی وی : با دستگیری اعضای دو باند سرقت مسلحانه در استان فارس راز سرقت از هشت بانک در شیراز، جهرم و بندرعباس فاش شد. اعضای یکی از باندها در جریان سرقت از بانکی در شیراز، مرد بی‌گناهی را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند. سه‌ماه پیش، به‌دنبال سرقت مسلحانه از یکی از بانک‌های شیراز تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان سه مرد نقابدار بوده‌اند که با در اختیار‌داشتن سلاح کلاش و کلت کمری وارد بانک شده و با تهدید کارکنان بانک، اقدام به سرقت پول‌ها از پشت پیشخوان کرده و در کمتر از پنج دقیقه متواری شده‌اند. مأموران همچنین متوجه شدند که دزدان برای ارتکاب سرقت از یک خودروی پژو 405استفاده کرده بودند که با بررسی شماره پلاک خودرو مشخص شد این خودرو سابقه سرقت دارد و دزدان مسلح قبل از دستبرد به بانک، با تهدید اسلحه دست به سرقت این خودرو زده بودند.

با این اطلاعات بررسی‌ها برای یافتن ردی از دزدان مسلح ادامه یافت و درحالی‌که هنوز سرنخی از سارقان به‌دست نیامده بود، کارآگاهان در جریان سرقت از بانک دیگری قرار گرفتند. در این سرقت، دزدان دو مرد نقابدار بودند که با ورود به بانک و تهدید کارکنان دست به سرقت مقداری پول زده و با استفاده از موتورسیکلت پا به فرار گذاشته بودند. کارآگاهان با بررسی دقیق دو سرقت انجام شده و بازبینی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته بانک‌ها به این نتیجه رسیدند که سرقت‌ها از سوی دو باند مختلف صورت گرفته است؛ دو باند دو و سه نفره که ظاهرا هیچ ارتباطی با هم نداشتند و به‌طور جداگانه دست به سرقت زده بودند.

جست‌وجوها برای کشف راز این سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در جریان سرقت‌های مسلحانه دیگری در شهرهای شیراز، جهرم و بندرعباس قرار گرفتند. بررسی تمامی این سرقت‌ها نشان می‌داد که تعدادی از آنها از سوی باند دو نفره و بقیه نیز از سوی باند سه نفره صورت گرفته‌اند.

قتل عابر پیاده

سردار سجادیان، رئیس پلیس استان فارس روز گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات دستگیری اعضای این باندها گفت: دزدان مسلح طی سه‌ماه به هفت بانک در شیراز، یک بانک در جهرم و یک بانک در بندرعباس دستبرد زده بودند. در این میان اعضای باند دو‌نفره در جریان سرقت از بانکی در شیراز اقدام به تیراندازی کرده و باعث قتل یک عابر پیاده نیز شده بودند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند و بررسی‌های اطلاعاتی برای یافتن ردی از دزدان مسلح ادامه یافت. مأموران در جریان این عملیات شبانه روزی 15هزار برگ سند اطلاعاتی را بررسی کرده و 700نقطه در شیراز را که احتمال داشت مخفیگاه دزدان باشد یا آنها برای ارتکاب سرقت‌های بعدی در آنجا مشاهده شوند، زیرنظر گرفتند. آنها همچنین بیش از 50نفر را که احتمال داشت در جریان این سرقت‌ها نقش داشته باشند در غرب، شرق و جنوب غرب استان فارس شناسایی کردند و با زیرنظر گرفتن آنها، به 12نفر از این افراد مشکوک شدند.

محاصره دزدان

رئیس پلیس استان فارس ادامه داد: در جریان بررسی‌های تخصصی، ابتدا اعضای باند دو نفره طی یک هفته گذشته شناسایی و در جریان عملیات ضربتی دستگیر شدند. یکی از متهمان هنگام دستگیری قصد مقاومت در برابر پلیس را داشت که هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد. آنها در بازجویی‌ها به ارتکاب سه فقره سرقت از بانک در شیراز و جهرم اعتراف کرده و پرده از قتل عابر پیاده نیز برداشتند.
وی تأکید کرد:

در ادامه و طی سه روز گذشته، یکی از اعضای باند سه‌نفره در مناطق شمالی شیراز شناسایی شد و با محاصره مخفیگاهش، ساعت یک بامداد 23دی‌ماه به دام پلیس افتاد. او در بازجویی‌ها دو همدست دیگرش را که اهل شهرستان یاسوج و بشاگرد بودند معرفی کرد و مدعی شد که آنها به‌زودی برای ارتکاب سرقت از بانکی دیگر به شیراز خواهند آمد.

سردار سجادیان با اشاره به شناسایی مسیر ورود این دو متهم به استان تصریح کرد: متهمان به محض اینکه وارد استان شدند خود را در محاصره پلیس دیدند و به این ترتیب آنها نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت از پنج بانک در شیراز و بندرعباس اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این افراد سه قبضه اسلحه، یک تپانچه و مبالغی پول سرقتی به همراه لباس‌ها و وسایل مورد استفاده در سرقت‌ها کشف و مشخص شد که سردسته این باند مجرم سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه از سوی پلیس دستگیر و به تحمل پنج سال زندان محکوم شده بود. وی بعد از پایان دوران محکومیت و آزادی از زندان این باند را راه‌اندازی و نقشه سرقت از بانک‌ها را عملی کرده بود.

رئیس پلیس استان فارس با بیان اینکه اعضای این دو باند هیچ ارتباطی با هم نداشتند، گفت: متهمان در مجموع در سه‌ماه اخیر با دستبرد به هشت بانک، مبلغ 180میلیون تومان به سرقت برده بودند که بخشی از آن را برای رهن منزل و خرید اتومبیل استفاده کرده و بخشی دیگر را نیز در بانک پس انداز کرده بودند. آنها همچنین نقشه سرقت از هشت بانک دیگر را طراحی کرده بودند و قصد عملی کردن آنها را داشتند که ناکام ماندند. یکی از این نقشه‌ها متعلق به باند سه نفره بود که قرار بوده یکشنبه 24دی‌ماه از بانکی در شیراز صورت گیرد. به گفته وی در حال حاضر تمامی متهمان با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید