امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 99337 |
تاریخ انتشار : 03 شهریور 1395 - 15:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط ریست؛ به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از سخنانی که از سوی تولیت آستان قدس رضوی مطرح شد، افزود: ایشان در ضرورت حفاظت و توجه به محیط زیست و اینکه آستان قدس رضوی از این پس هیچ‎گونه نقشی در طرح‎های بهره‎برداری از جنگل نخواهد داشت، سخنرانی […]

گروه محیط ریست؛

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از سخنانی که از سوی تولیت آستان قدس رضوی مطرح شد، افزود: ایشان در ضرورت حفاظت و توجه به محیط زیست و اینکه آستان قدس رضوی از این پس هیچ‎گونه نقشی در طرح‎های بهره‎برداری از جنگل نخواهد داشت، سخنرانی کردند.
ابتکار در ادامه گفت: تولیت آستان قدس رضوی در خصوص طرح‎هایی که آستان قدس سهم بسیار کوچکی در یکی از آنها داشت دستور توقف کامل بهره‎برداری از جنگل را دادند و گفتند این را در شان آستان قدس نمی‎دانند که از جنگل‎های طبیعی بهره‎برداری شود.
رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه چنین رویکردی مایه دلگرمی و پشتوانه ما است گفت: امیدواریم به تبع این اقدام، دستگاه‎های دولتی و خصولتی طرح‎های بهره‎برداری خود را به طرح‎های مدیریتی که قطع چوب و تنه درخت در آن نباشد تبدیل و از روش‎های مدیریت پایدار جنگل با هدف اکوتوریسم استفاده کنند. 
او با بیان اینکه امید دارد این دستور، آغاز جریانی برای تعطیل کردن بهره‎برداری و قطع درخت جنگل‎های طبیعی باشد، گفت: جنگل‎های صنعتی که برای تولید چوب ساخته شده، می‎تواند از این قائده مستثنا باشد؛ البته بسیاری از این جنگل‎ها هم با هدف ذخیره چوب ایجاد شده‎اند اما جنگل طبیعی و بکر شمال کشور، فوق‎العاده ارزشمند بوده و سازمان محیط زیست معتقد است باید روند قطع درختان و بهره‎برداری از جنگل متوقف شود. 
براساس گزارش سایت دولت، ابتکار گفت: در حال حاضر دستگاهی که برای این موضوع، پیشگام شده آستان قدس رضوی است وانتظار داریم بقیه دستگاه‎ها این رویه را پیش بگیرند و به دنبال آنها بقیه شرکت‎ها هم تغییر رویه دهند و نسبت به همراهی با این جریان یا کمپین اجتماعی حفاظت جنگل همراهی کنند و فکر می‎کنم نتیجه خوبی می‎توان از این نشست گرفت و این جریان‎سازی را بین مسئولان گسترش داد. 

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید