امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 512116 |
تاریخ انتشار : 29 تیر 1402 - 9:30 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر، خبرگزاری امارات در گزارشی به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری اماراتی وام، در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی و دیدار با رئیس امارات، دو کشور چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش ۵۰ میلیارد دلار امضا کردند. محمد بن زائد، […]

به گزارش صلح خبر، خبرگزاری امارات در گزارشی به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری اماراتی وام، در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی و دیدار با رئیس امارات، دو کشور چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش ۵۰ میلیارد دلار امضا کردند.
محمد بن زائد، رئیس امارات متحده عربی و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مراسم اعلام توافق مشترک برای ایجاد کمیته عالی استراتژیک بین دو کشور حضور داشتند.
در حاشیه این مراسم، توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهمی به ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار امضا شد.
این توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در حوزه‌های سرمایه گذاری، حقوقی و قضائی، تحویل دیجیتال، انرژی و منابع طبیعی، هوافضا، صنایع دفاعی و مالی و اقتصادی امضا شد.
از سوی دیگر اردوغان اعلام کرد که از طریق سازوکار شورای استراتژیک ترکیه و امارات، افزایش روابط بین دو طرف به بالاترین سطح تضمین خواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه بر تمایل کشورش به تقویت زیرساخت های حقوقی با امارات در زمینه های متعدد از جمله تشویق سرمایه گذاری، امنیت، انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل تاکید کرد.
از طرفی دیگر بن زاید نسبت به دیدار اردوغان در ابوظبی ابراز خرسندی کرد و گفت که با رئیس جمهور ترکیه تقویت روابط دوجانبه و پیشبرد همکاری اقتصادی و توسعه بین امارات و ترکیه رایزنی کرده است.
وی افزود که با رئیس جمهور ترکیه درباره اهمیت تکیه بر تحولات مثبت در منطقه برای حمایت از صلح و ثبات و شکوفایی رایزنی کرده است.
لازم به ذکر است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سومین و آخرین مقصد سفر دوره‌ای خود، روز چهارشنبه وارد ابوظبی شد. وی سپس در مراسمی رسمی در کاخ الوطن ابوظبی مورد استقبال محمد بن زائد آل نهیان، رئیس امارات قرار گرفت.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید