امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 106448 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1391 - 19:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : رییس پلیس پیشگیری پایتخت از  دستگیری 2 سارق و سه مالخر اموال مسروقه خودرو در محدوده پاسدار گمنام خبر داد به گزارش پارسی وی از مهر، رییس پلیس پیشگیری پایتخت از  دستگیری 2 سارق و سه مالخر اموال مسروقه خودرو در محدوده پاسدار گمنام خبر داد و گفت: بامداد روز گذشته ماموران کلانتری […]

پارسی وی : رییس پلیس پیشگیری پایتخت از  دستگیری 2 سارق و سه مالخر اموال مسروقه خودرو در محدوده پاسدار گمنام خبر داد

به گزارش پارسی وی از مهر، رییس پلیس پیشگیری پایتخت از  دستگیری 2 سارق و سه مالخر اموال مسروقه خودرو در محدوده پاسدار گمنام خبر داد و گفت: بامداد روز گذشته ماموران کلانتری 110 شهدا، هنگام گشتزنی در خیابان مذکور به یک دستگاه خودرو سواری که راننده آن به صورت چراغ خاموش در حال تردد بود، مشکوک شدند.

وی افزود: راننده و سرنشین خودروی مذکور، بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند از محل بگریزند که با سرعت عمل و تیزهوشی پلیس موفق نشده و هر دو بازداشت و به همراه خودرویشان راهی کلانتری شدند.

سرهنگ خانچرلی ادامه داد: در کلانتری تحقیقات آغاز شد و در بازرسی از خودروی متهمان، 2 زاپاس، 4 جک خودرو، 7 باند خودرو، 2 دستگاه ضبط خودرو، 2 کارت سوخت و الات و ادوات سرقت لوازم داخلی خودرو کشف شد.

وی تصریح کرد: این دو متهم که “علی” و “احسان” نام داشتند، در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت تجهیزات و لوازم داخلی خودرو با همدستی یکدیگر در محله های پیروزی و شهدا اعتراف کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت، عنوان داشت: در بازجویی های تخصصی تر این دو متهم به سرقت های بیشتر نیز اعتراف کرده و اقرار کردند که مدت سه ماه است در نقاط مختلف اعم از افسریه، بلوار ابوذر، نبرد و محلاتی نیز دست به سرقت تجهیزات خودرو می زنند و اموال مسروقه را به سه مالخر می فروشند.

سرهنگ خانچرلی گفت:با اقرار متهمان، طی هماهنگی با مقام قضایی دستوراتی در خصوص دستگیری و ورود به مخفیگاه مالخران صادر و ماموران کلانتری 110 شهدا، پس از شناسایی مالخران اموال مسروقه هر سه نفر را که “مصطفی”، “سعید” و “علی اکبر” نام داشتند، طی یک عملیات غافلگیرانه در محل کارشان بازداشت کردند.

وی اضافه کرد: پس از آن محل کار و منزل متهمان بازرسی شد که طی آن 34 دستگاه ضبط خودرو، 20عدد پنل ضبط خودرو، 6 حلقه زاپاس خودرو، 5 دستگاه آمپلی فایر خودرو کشف و ضبط شد.

گفتنی است، هر پنج متهم پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل پرونده برای تحقیقات تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شدند.

بازداشت زورگیران دقایقی پس از سرقت

سرگرد دلاور القاصی مهر رییس کلانتری 161 ابوذر در رابطه با دستگیری سارقان زورگیر گفت: عصر سه شنبه ماموران دایره پیشگیری کلانتری هنگام گشتزنی در خیابان ” شهسوار شمالی ” محله ابوذر بودند که فردی سراسیمه به آنها مراجعه کرد. شاکی که ” مصطفی ” نام داشتند به ماموران گفت دقایقی هنگام عبور از خیابان بودم که دو نفر با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیف پول و تلفن همراهم  کرده و متواری شدند.

کلانتر 161 بیان کرد:ماموران بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و با گرفتن مشخصات ظاهری متهمان به گشتزنی در همان محدوده پرداختند.

القاصی مهر عنوان کرد: ماموران هنگام گشتزنی در همان محدوده بودند که دو نفر را با مشخصات متهمان که در حال پرسه زدن بودن را مشاهده کرده و با سرعت عمل به موقع موفق شدند متهمان را دستگیر کنند.

کلانتر 161 در خاتمه بیان کرد:در بازرسی از متهمان که ” اکبر” و” رسول ” نام داشتند دو قبضه چاقو و اموال مسروقه شاکی کشف شد که ماموران متهمان را به همراه شاکی و اموال مکشوفه جهت تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

دستگیری 4 توزیع کننده ماده مخدر شیشه

سرهنگ سعید لیراوی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری چهار توزیع کننده مواد روانگردان و کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در خیابان هفده شهریور خبر داد و گفت:  با توجه به شکایت شهروندان ساکن محدوده های فوق به پلیس 110 در خصوص فعالیت چهار توزیع کننده مواد مخدر، اقدامات ماموران پایگاه ششم این یگان برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده آغاز شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که چهار نفر از توزیع کنندگان حرفه ای مواد مخدر صنعتی در محدوده این منطقه اقدام به فعالیت گسترده کرده و با توزیع شیشه در این محلات، باعث سلب آسایش شهروندان و اهالی محل شده اند.

سرهنگ لیراوی افزود: پس از تکمیل شدن تحقیقات در این زمینه، مراتب برای مقام قضایی ارسال و هماهنگی های لازم برای ورود به منزل و مخفیگاه متهمان دریافت که بلافاصله برای تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ارجاع شده و این تیم ها پس از هماهنگی با هم به محل اعزام شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در ادامه افزود: در این عملیات دو تیم از ماموران پلیس محل مورد نظر را تحت نظر قرار داده و هنگامی که هر چهار متهم در محل مذکور در حال بسته بندی مواد روانگردان و شیشه بودند، طی عملیاتی غافلگیرانه بازداشت و برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

لیروای عنوان داشت: در این عملیات هر چهار توزیع کننده مواد روانگردان بازداشت و در بازرسی از محل مذکور مقادیر زیادی  مواد مخدر کشف و ضبط شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه هر چهار متهم به نام های “ابوالفضل”، “رضا”، “امیر” و “مصطفی” در تحقیقات به جرایم خود اعتراف کردند، گفت: متهمان پس تکمیل شدن پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

پایان جولان کیف قاپان جنوب پایتخت

سرهنگ عبدالرضا مهابادی از دستگیری یک سارق کیف قاپ خبر داد وگفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص بر خورد با سارقان کیف قاپ و موبایل قاپان در محدوده دولت آباد ماموران دایره تحقیق کلانتری 167 اقدام به شناسایی مناطق جرم خیز کردند.

سرهنگ مهابادی عنوان کرد: عصر روز سه شنبه دوازدهم دی ماموران گشت کلانتری هنگام گشتزنی در فلکه اول دولت آباد به دو جوان موتورسوار که در حال وارسی کیف زنانه ای بودند،مشکوک شده و آنها را زیر نظر گرفتند.

سرکلانتر نهم افزود: ماموران مشاهده کردند ،مظنونان بدون اطلاع از این که خودرو گشت پلیس پشت سر آنها در حال حرکت است کیف را داخل سطل زباله در آن محدوده انداخته و متواری شدند.

مهابادی خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شده و به آنها دستور توقف دادند، اما  بدون توجه به اخطار پلیس بر سرعت خود افزود و متواری شد با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد که طی مسیر کوتاهی موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و متهمان را دستگیر کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در بازرسی از متهمان که ” وحید” و”‌حسین ” نام داشتند مبلغ 70 هزار تومان وجه نقد ،دو دستگاه تلفن همراه، یک عدد انگشتر طلا و دو عددعابر بانک کشف شد.

سرهنگ مهابادی در پایان تصریح کرد :ماموران متهمان را برای تکمیل پرونده به کلانتری انتقال دادند، با انتقال متهمان به کلانتری آنها مورد بازجویی قرار گرفتند که طی آن مشخص شد متهمان سابقه دارندو چندین مرتبه به اتهام کیف قاپی بازداشت شده اند ،گفتنی است متهمان تا کنون به چندین فقره سرقت اعتراف کردند.

دستگیری سارقان ماکسیما سوار

سرگرد نعمت ابراهیمی، سرپرست کلانتری 141 گلستان  از دستگیری دو سارق منزل که با خودروی ماکسیما، اقدام به سرقت از منازل این محدوده می کردند، خبر داد و گفت: اعضای این باند سرقت با گروگانگیری مالک ساختمان، قصد سرقت داشتند که با حضور به موقع پلیس بازداشت شدند.

 این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: با توجه به افزایش سرقت منازل در محدوده شهرک چشمه، ماموران گشت این یگان اقدام به گشتزنی در محدوده مذکور کرده و نقاط جرم خیز را که امکان داشت سرقت صورت گیرد، تحت نظر قرار گرفت.
این اقدامات ادامه داشت تا اینکه یکی از شهروندان به ماموران گشت انتظامی مراجعه کرده و اعلام کرد که یک دستگاه خودروی ماکسیما در اواسط خیابانشان مدتی پارک شده است که بسیار مشکوک است.
سرگرد ابراهیمی، ادامه داد: با توجه به این که شب گذشته نیز دو سارق با یک خودروی ماکسیما، از منزلی در همان محدوده سرقت کرده بودند، ظن ماموران به یقین بدل شده و بلافاصله با هماهنگی های انجام شده اقدام به بازرسی و بررسی خودرو کردند.
وی عنوان داشت: در همین زمان یکی از همسایه ها با عجله خود را به ماموران رساند و گفت که دو سرنشین خودروی مذکور را دیده است که با سرعت در حالی که سلاح سرد همراه داشته اند وارد منزلی در همسایگی آنها شده اند و زمانی که ماموران به این منزل مراجعه کردند فردی به نام ابراهیم با چهره و دستانی خون آلود در را باز کرده و سراسیمه به ماموران گفت که دو سارق با تهدید و گروگانگیری همسرش اقدام به سرقت کرده و در حال حاضر در منزل حضور دارند.
سرپرست کلانتری 141 اظهار داشت:با ورود ماموران به منزل زن صاحبخانه نیز با حالتی سراسیمه خود را به ماموران رساند و با ایما و اشاره گفت که یکی از سارقان در کمد دیواری پنهان شده و دیگری از طریق راه پله ها به بام فرار کرده است.
سرگرد ابراهیمی، تصریح کرد: بلافاصله تیمی از ماموران به تعقیب سارق فراری به پشت بام پرداختند و او را پیش از رسیدن به بام بازداشت کردند و همچنین سارق دیگر که با یک قبضه قمه در کمد دیواری پنهان شده بود، نیز بازداشت شد.
وی عنوان داشت: متهمان که سعید و حجت نام داشتند، به همراه شاکیان و اموال مسروقه و خودروی ماکسیما به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی های انجام شده هر دو متهم به سه فقره سرقت منزل در این شب و چهار فقره سرقت منزل در شب گذشته اعتراف کردند.
سرگرد ابراهیمی، ادامه داد: در بازرسی از خودروی متهمان یک جفت دستکش، یک عدد دیلم، مبلغ 280 هزار تومان وجه نقد و دو جلد گواهینامه و کارت خودروی ماکسیما کشف شده و متعاقب آن در بازجویی های فنی هر دو متهم اقرار کردند که اموال مسروقه دیگری نیز در منزلشان قرار دارد که با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی منزلشان مورد بازرسی قرار گرفت که طی آن 2 تخته قالیچه ابریشم، 1 دستگاه لب تاپ  ، 3 سرویس طلا، 3 رشته زنجیر طلا با پلاک های مربوطه، 10 قطعه انگشتر طلا با نگین برلیان و یاقوت، 2 ساعت مچی زنانه و 4 عدد گوشواره طلا کشف و ضبط شد که به همراه متهمان به پایگاه دو م پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سنگ.صبور

      از زحماتی که می کشید ممنون ><

    1. نویسنده :حمید

      nazanin…sohba az pajmordan yek barg nist