امروز: چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 22 ذو القعدة 1445 | 2024-05-29
کد خبر: 81755 |
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1395 - 10:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پس از خروج هیئت دولت مستعفی یمن از مذاکرات مستقیم با انصارالله در کویت، سازمان ملل از “هردو طرف‌” خواست بخاطر مردم این یمن به پای میز مذاکره بازگردند. به گزارش  خبر گزاری صلح خبر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به […]

پس از خروج هیئت دولت مستعفی یمن از مذاکرات مستقیم با انصارالله در کویت، سازمان ملل از “هردو طرف‌” خواست بخاطر مردم این یمن به پای میز مذاکره بازگردند.

به گزارش  خبر گزاری صلح خبر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: به رغم اینکه طی روزهای گذشته مذاکرات میان طرف‌های یمنی در فضای مثبتی برگزار شد اما هیئت دولت یمن مشارکت خود را در جلسات مشترک با هیئت انصارالله به دلیل رخدادهایی که در عمران رخ داده، به تعلیق درآورد.

وی گفت: ما دلایل این تصمیم را درک می‌کنیم اما از همگان می‌خواهیم با حسن نیت و درایت در مذاکراتی که یمنی‌ها روی آن حساب باز کرده‌اند، شرکت کنند. ما معتقدیم که تمامی مسائل مورد اختلاف باید با شفافیت کامل بر سر میز مذاکره مطرح شود تا به راهکار فراگیری برای حل بحران دست یابیم؛ راهکاری که به رخدادهایی که برخی برای فشار بر دیگری از آن بهره‌برداری می‌کنند، پایان دهد.

الشیخ احمد گفت: تنها راه حل بحران، مذاکرات مسالمت آمیز و پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت و نقشه راهی است که طرح شورای همکاری خلیج فارس و مذاکرات ملی آن را ترسیم کرده است.

وی گفت: ما از طریق کمیته‌های محلی در تماس مداوم با کمیته آتش‌بس برای تثبیت آتش‌بس هستیم.

کارشناسان سازمان ملل در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادات و طرح‌هایی هستند که طرف‌های یمنی درباره حل بحران ارائه کرده‌اند.

الشیخ احمد، بعد از ظهر روز یکشنبه با هیئت انصارالله در کویت دیدار کرد.

همچنین بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تماس گرفته و از وی بخاطر میزبانی از مذاکرات صلح خبر یمن قدردانی کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید