امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 475681 |
تاریخ انتشار : 24 تیر 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رهبران و شخصیت‌های فلسطینی از محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیت‌لحم پس از امضای «اعلامیه قدس» که نوعی بی اعتنایی به مبارزات مردم فلسطین است، استقبال نکند. به گزارش صلح خبر، مصطفی برغوثی، دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین، به العربی الجدید گفت: پس از تمام توهین‌هایی که […]

رهبران و شخصیت‌های فلسطینی از محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیت‌لحم پس از امضای «اعلامیه قدس» که نوعی بی اعتنایی به مبارزات مردم فلسطین است، استقبال نکند.

به گزارش صلح خبر، مصطفی برغوثی، دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین، به العربی الجدید گفت: پس از تمام توهین‌هایی که جو بایدن و اشغالگران به مردم فلسطین در بیانیه مشترک خود انجام دادند و پس از شفاف شدن تلاش برای انحلال حقوق ملت فلسطین؛ با تشویق عادی سازی و پیروی از مسیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، و جانبداری از اسرائیل تا حدی که به آن سه روز از سفر در ازای تنها چهل دقیقه برای فلسطینی‌ها اعطا شده، دیگر معنی ندارد که عباس با بایدن ملاقات کند.
وی تصریح کرد: مطالبات مردمی مبنی بر عدم ملاقات عباس با بایدن وجود دارد و این مطالبه ما نیز هست و نیاز به حرکت فوری در جهت یکسان سازی صفوف ملی و خوداتکایی و همکاری را می بینیم. ما باید متحد شویم تا توازن قوا را از طریق مبارزه مشترک خود تغییر دهیم.
برغوثی در پاسخ به سوال العربی الجدید که آیا رهبری فلسطین می‌تواند این نشست را تحریم کند، گفت: من از شرایط رهبری فلسطین و مسئولیت‌های بزرگ آن آگاهم اما آنها برای اعلام اعتراض خود و تاثیر بر این امر مهم جز خودداری از ملاقات با بایدن ندارند.
بسام الصالحی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و دبیرکل حزب جبهه خلق فلسطین هم به العربی الجدید گفت: با موضوع دیدار با بایدن از ابتدا باید به گونه‌ای دیگر تعامل می‌شد و به مطالبات فلسطینی‌ها مرتبط می‌شد اما موضع آمریکا قبل از برگزاری مانع از این امر شد و لذا این دیدار دیگر معنایی ندارد.
الصالحی افزود: هیچ توهمی از این سفر وجود ندارد بلکه این یک تور مشکوک در منطقه عربی است و هدف آن تحکیم نفوذ اسرائیل در منطقه و تداوم وضعیت خصومت با فلسطینیان است.
وی در فیس بوک خود از عباس خواست دیدار با بایدن را تحریم کند و تاکید کرد که آمریکا مانع بزرگی در راه آزادی مردم فلسطین است و حامی صلح نیست.
عمر عساف، یکی از اعضای “ائتلاف مردمی برای تغییر” هم در گفت و گو با العربی الجدید، گفت: «وقتی بایدن اعلام می کند که صهیونیست است، چرا ما از صهیونیست‌ها استقبال می‌کنیم؟ وقتی اعلام می‌کند که برای حمایت از اسرائیل آمده و می‌خواهد توافق‌های ابراهیم را گسترش دهد چرا باید از او استقبال کنیم؟
عساف از عباس خواست که با بایدن دیدار نکند اما او همزمان گفت انتظار ندارد رهبری فلسطین به آن پاسخی دهد و افزود: متأسفانه رهبری فلسطین به خواست مردم خود پاسخ نمی‌دهد، بلکه به آمریکا و فشارهای اسرائیل پاسخ می دهد.
تیسیر الزبری، یکی از اعضای ائتلاف مردمی برای تغییر هم به العربی الجدید گفت که مردم فلسطین برای حق تعیین سرنوشت خود و ساختن کشورشان متحد هستند و این برخلاف آنچه دولت بایدن در تلاش است تا به عنوان یک اتحاد جدید ناتو در منطقه ایجاد کند و اسرائیل را در آن بگنجاند، است.
همزمان با این درخواست ‌ها قرار است اعتراضاتی در اراضی فلسطینی از سوی فعالان علیه سفر بایدن برگزارشود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید