امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 523671 |
تاریخ انتشار : 03 آبان 1402 - 7:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر، «ایلان ماسک»، تاجر آمریکایی در شبکه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) گفت که کشورهای غربی باید از قربانی کردن بی‌معنای اوکراینی‌ها در درگیری با روسیه دست بردارند، راه حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری پیدا کنند و روابط عادی با مسکو را بازگردانند. او گفت: «و واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟ خب، […]

به گزارش صلح خبر، «ایلان ماسک»، تاجر آمریکایی در شبکه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) گفت که کشورهای غربی باید از قربانی کردن بی‌معنای اوکراینی‌ها در درگیری با روسیه دست بردارند، راه حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری پیدا کنند و روابط عادی با مسکو را بازگردانند.
او گفت: «و واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟ خب، بسیاری از گل‌های جوان اوکراینی در سنگرها قربانی می‌شوند تا اساساً هیچ دستاورد سرزمینی نداشته باشند.»
این کارآفرین مطرح جهانی خاطرنشان کرد: «من فکر می کنم ما باید صلح در اوکراین را رقم بزنیم و فکر می کنم باید روابط عادی با روسیه را احیا کنیم. طولانی شدن درگیری بین روسیه و اوکراین همچنین خطرات تمدنی برای ایالات متحده دارد و خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می دهد.»
درگیری‌ها و جنگ تمام عیار در اوکراین همچنان ادامه دارد و وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد: ۱۱ حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور کراسنولیمانسک دفع شد؛ دشمن در یک روز بیش از ۱۲۵ نظامی از دست داد.
وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: کی یف در محور دونتسک طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۳۵ نیروی نظامی از دست داد.
بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: ۸ حمله اوکراین در محور کوپیانسک دفع شد؛ دشمن ۶۰ نظامی در این محور از دست داد.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور دونتسک جنوبی تجمع نیروی انسانی دشمن مورد حمله قرار گرفت؛ ۱۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.
ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.
روز گذشته همچنین راشاتودی گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به نیروهای این کشور دستور داده است تا روزانه ۵۰۰ متر از مناطق تحت کنترل روسیه را پس بگیرند؛ این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به‌تازگی تاکید کرد که ضدحملات کی‌یف کاملاً شکست خورده است.
زلنسکی در نطقی ویدیویی گفت: ما هر روز باید نتیجه بگیریم و پیشروی داشته باشیم. باید مقابل حملات روسیه مقاومت کنیم و اشغالگران را بکشیم و پیش برویم.
وی افزود: هر روز باید دست کم یک کیلومتر، ۵۰۰ متر پیشروی کنیم. برای بهبود مواضع اوکراین و فشار آوردن بر اشغالگران، به این پیشروی نیاز داریم.
زلنسکی که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره در موقعیت‌های مختلف از آمریکا و متحدانش درخواست کمک نظامی و غیرنظامی کرده است، در این سخنرانی نیز گفت که این پیشروی‌ها اوکراین را تقویت کرده و «متحدان خارجی کی‌یف را برای تامین نظامی هرچه بیشتر ترغیب می‌کند.» به ادعای او، «هفته بعد فرصت‌های بیشتری (برای پیشروی) در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت!»

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید