امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 45924 |
تاریخ انتشار : 27 دی 1394 - 9:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اجتماع > آموزش – درحالی‌که مدتی قبل تخلف در دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان تا بازشدن پای سازمان تعزیرات به مدارس پیش رفت، حالا رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با تأیید اینکه در مدرسه‌ای از اولیا بابت برنامه‌های فوق برنامه یک میلیارد تومان دریافت شده، از پیشنهاد انحلال چند مدرسه هیأت امنایی خبر داد. مرضيه گرد روز […]

اجتماع > آموزش – درحالی‌که مدتی قبل تخلف در دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان تا بازشدن پای سازمان تعزیرات به مدارس پیش رفت، حالا رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با تأیید اینکه در مدرسه‌ای از اولیا بابت برنامه‌های فوق برنامه یک میلیارد تومان دریافت شده، از پیشنهاد انحلال چند مدرسه هیأت امنایی خبر داد.

مرضيه گرد روز گذشته در نشست خبري در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی نظارت بر عملکرد مدارس هیأت امنایی و چرایی دریافت وجه از اولیا در این مدارس گفت:«در پایان سال تحصیلی مدارس هیأت امنایی را ارزیابی خواهیم کرد و هر مدرسه‌ای که نتوانسته باشد کیفیت آموزشی را ارتقا دهد باید به وضع سابق بازگردد و آموزش و پرورش منطقه موظف است عادی شدن این مدارس را اعلام کند. گزارش‌هايی به‌دست ما رسیده است از مدرسه ای که دریافتی‌اش از اولیا ناچیز و در حد صفر بوده و در مقابل مدرسه‌ای که دریافتی‌اش بابت فوق‌برنامه یک میلیارد تومان بوده است.»

تأييد اين تخلف درحالي است كه دريافت شهريه در مدارس هيات امنايي غير قانوني است.از سويي تفاوت بین نرخ شهریه تعیین شده در برخي مدارس از سوی آموزش و پرورش با آنچه این مدارس از والدین دانش‌آموزان دریافت می‌کنند به قدری زیاد است که سازمان تعزیرات حکومتی در فصل ثبت نام امسال قصد نظارت بر نرخ شهریه‌ها را داشت ولی آموزش و پرورش اعلام کرده تعزیرات حق ورود به این موضوع را ندارد. براساس اعلام آموزش و پرورش براي سال94 و در شهرتهران كمترين ميزان شهريه يك ميليون و ۹۹۲ هزار تومان و بيشترين ميزان شهريه ۹ ميليون و ۱۸۳ هزار تومان است. همچنين امسال شهريه دريافتي در برخي مدارس متوسطه غيردولتي شهرتهران بين 20 تا 25ميليون تومان بود. هم‌اكنون اغلب مدارس غيردولتي در اولويت برنامه‌هاي خود، فوق برنامه و همچنين برنامه‌هاي كمك درسي را گنجانده‌اند تا از اين طريق بتوانند به منافع اقتصادي مديران و مؤسسان دست يابند.خانم گرد پيش از اين و در واكنش به اخذ شهريه‌هاي بيش از20ميليون تومان در برخي مدارس غيردولتي گفته بود: «اطلاعات كافي در اين خصوص به ما نمي‌رسد و هيچ مستندي بر آن نبوده؛ ما دفاتر و حساب‌ها را بررسي مي‌كنيم و اگر شكايتي باشد به‌طور ويژه در دستور كار قرار مي‌گيرد.»

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :میلاد

      برای ایران آباد و آزاد باید بیشتر تلاش کرد

    بدون نظر :