امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 492985 |
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1401 - 22:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان جنوبی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: ۱۰۰ برنامه شاخص در دانشگاه‌های خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود. حسین فرزانه پور، امروز دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و امروز نیز در برابر هجمه دشمن […]

صلح خبر/خراسان جنوبی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: ۱۰۰ برنامه شاخص در دانشگاه‌های خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

حسین فرزانه پور، امروز دوشنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و امروز نیز در برابر هجمه دشمن باید یک کار فرهنگی به نام جهاد تبیین انجام داد.

به گزارش صلح خبر، وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده شگرف بود که بسیاری از معادلات جهانی را به هم ریخت، افزود: جهاد تبیین اقدامی در برابر وارونه نشان دادن حقایق است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه اینکه همه عناصر فرهنگی مانند دانشگاه، صدا و سیما و اهالی رسانه در این زمینه مسئولیت زیادی دارند، تصریح کرد: پیش از انقلاب در جنوب خراسان تنها یک مرکز آموزشی داشتیم ولی اکنون قریب ۱۰ دانشگاه بزرگ در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

فرزانه پور با تأکید بر برکات انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش چتر نظام آموزشی در جنوب خراسان بودیم؛ امروز دانشگاه بیرجند ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد و بیش از هزار دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اساتید با موضوع، انقلاب اسلامی رویش‌ها و ریزش‌ها و برپایی اردوی راهیان پیشرفت از ۱۸ تا ۲۲ بهمن در بندرعباس با حضور ۳۵ نفر از دانشجویان از برنامه‌های دهه فجر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: برگزاری جشن آغاز دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر، غبارروبی مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس و خاطره از جمله این برنامه‌های دهه فجر در حوزه دانشگاه است.

فرزانه پور با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهار کرد: برگزاری وبینار دستاوردهای انقلاب اسلامی، میثاق با شهدا، مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، نمایشگاه عکس و پوستر از جمله برنامه های این دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند بیان کرد: برگزاری جشن انقلاب در مناطق محروم، برپایی اردوهای جهادی، مسابقات کتابخوانی و ورزشی طی دهه فجر از جمله برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان استان است.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز طی این ایام برنامه‌هایی چون تکریم خانواده‌های شهدا، فضاسازی و افتتاح پروژه‌های شبکه‌های بهداشت و درمان را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید