امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 457276 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400 - 17:20 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

دادگاه فدرال عراق مقرر کرد، روند نامزدی هوشیار زیباری برای پست ریاست جمهوری متوقف شود. به گزارش صلح خبر، به نقل از ارث نیوز، دادگاه فدرال عراق امروز یکشنبه طی تصمیمی نامزدی «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق را به حالت تعلیق درآورد. شورای عالی قضایی عراق […]

دادگاه فدرال عراق مقرر کرد، روند نامزدی هوشیار زیباری برای پست ریاست جمهوری متوقف شود.

به گزارش صلح خبر، به نقل از ارث نیوز، دادگاه فدرال عراق امروز یکشنبه طی تصمیمی نامزدی «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق را به حالت تعلیق درآورد.

شورای عالی قضایی عراق روز جمعه حکم احضار هوشیار زیباری را صادر کرد.

این حکم احضاریه در خصوص پرداخت‌های غیرقانونی در دوره مسؤولیت وزیر خارجه او صادر شده است.

طی روزهای گذشته و از زمانی که بحث نامزدی هوشیار زیباری مطرح شده، انتقادها به نامزدی او به دلیل داشتن پرونده‌های فساد بالا گرفته است.

مخالفان نامزدی «هوشیار زیباری» برای ریاست جمهوری عراق روز شنبه در میدان التحریر بغداد جمع شدند تا اعتراض خود به نامزدی وی را اعلام کنند.

آنها اتهام‌های فساد مرتبط با «هوشیار زیباری» را دلیل اصلی مخالفت خود با وی اعلام کردند.

قوه قضائیه عراق نیز اعلام کرده که اتهام «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق مبنی بر پرداخت غیرقانونی وجوه را بررسی می‌کند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر نیز در توئیتی گفته بود اگر نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری، بلکه هر نامزدی، شروط این منصب را دارا نیست، از نمایندگان اصلاح طلب می‌خواهم به او رای ندهند.

صدر افزود: ما داعیان اصلاحات هستیم نه داعیان قدرت و حکومت.

این در حالی است که حزب دموکرات کردستان عراق امروز مجددا پایبندی خود به نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

صباح صبحی، عضو حزب دموکرات به خبرگزاری المعلومه گفت: دستور توقف روند نامزدی نامزد ما هوشیار زیباری از سوی دادگاه فدرال تصمیمی موقت است و نهایی نیست. او تاکید کرد: ما هیچ نامزد دیگری جز زیباری برای این پست نداریم.

وی اضافه کرد: هیچ جایگزینی برای زیباری نیست و حکم دادگاه حکمی موقت است و ما از هیچ نامزد دیگری تا زمان صدور حکم نهایی دادگاه حمایت نخواهیم کرد.

این در حالی است که انتظار می‌رود فردا (دوشنبه) نشست پارلمان برای رای‌ دادن به رئیس جمهور جدید عراق برگزار شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید