به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر گفتوگوي ويژه همشهري با سفير ويتنام درباره تصميم ايران براي تسخير بازار گردشگري شرق آسيا خیز ایران برای تسخیر گردشگران شرق آسیا اجتماع > سفر – محمد باریکانی:متولیان صنعت گردشگری کشور به فکر تسخیر بازار گردشگری شرق آسیا افتادهاند و دیروز مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری در نشست کارگروه توسعه گردشگری بازار آسیا […]
به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر
گفتوگوي ويژه همشهري با سفير ويتنام درباره تصميم ايران براي تسخير بازار گردشگري شرق آسيا
خیز ایران برای تسخیر گردشگران شرق آسیا
اجتماع > سفر – محمد باریکانی:
متولیان صنعت گردشگری کشور به فکر تسخیر بازار گردشگری شرق آسیا افتادهاند و دیروز مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری در نشست کارگروه توسعه گردشگری بازار آسیا گفت که تسخیر و تأثیرگذاری بر بازارهای هدف شرق آسیا برای جذب گردشگر، نیازمند نگاه فرابخشی، برنامهمحور و برداشتن گامهای اساسی از طرف بخش دولتی و خصوصی است.
بازارهاي هدف شرق آسيا براي ايران شامل كشورهاي هند، چين، ژاپن، ويتنام، كرهجنوبي و مالزي است كه هماكنون نهتنها پرواز مستقيم براي برخي از اين كشورها در ايران وجود ندارد كه حتي زيرساختهاي گردشگري براي توسعه روابط گردشگري بين ايران و بازارهاي هدف گردشگري شرق آسيا براي ايران نيز وجود ندارد.
اما تسخير بازارهاي گردشگري شرق آسيا كه ايران براي نخستينبار چنين تصميمي گرفته است به راحتي امكانپذير است؟
نگوين هونگ تك، سفير ويتنام در تهران كه چندي پيش به ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي رفت تا توسعه روابط گردشگري پس از سفر حسن روحاني رئيسجمهور به ويتنام را بررسي كند به همشهري گفت: گردشگري بهترين مسير براي توسعه روابط ويتنام با ايران است.
سفير ويتنام در ايران با اشاره به افزايش تعداد گردشگران ايران و ويتنام كه در 3سال گذشته از 2كشور بازديد كردهاند، گفت: گردشگري بهدليل احترام به تاريخ و فرهنگ يكديگر قابليت بزرگي براي ايجاد توسعه 2كشور است.
نگوين هونگ تك اما تأكيد كرد: اگر بتوان در گام نخست پرواز مستقيم بين ايران و ويتنام را راهاندازي كرد امكان سفر آسان براي شهروندان 2كشور فراهم ميشود و اميدواريم آنروز چندان دور نباشد.
وي همچنين گردشگري را براي 2ملت ايران و ويتنام بهدليل ايجاد شناخت بهتر از يكديگر مفيد خواند و گفت: مردم 2كشور ميتوانند با استفاده از ظرفيتهاي گردشگري چشماندازهاي طبيعي و مهماننوازي و فرهنگ يكديگر لذت ببرند و علاوه بر آن فرصتهاي تجاري و همكاريهاي دوستانه نيز در اختيار 2ملت قرار ميگيرد كه نتيجه آنها بهبود و تحكيم روابط دوستانه 2كشور ايران و ويتنام است.
نگوين هونگ تك تأكيد كرد: ويتنام با برخورداري از طبيعت و سواحل زيبا و ايران با دارا بودن غذاهاي متنوع و طبيعت بياباني جاذبههاي فراواني براي 2ملت دارند. ضمن آنكه فرهنگ 2كشور نيز بسيار متفاوت و البته مكمل يكديگر است و آنچه در ويتنام مشاهده ميشود با آنچه در ايران ميبينيم كاملا متفاوت است.
سفير ويتنام در ايران با تأكيد بر تلاشهاي سفارتخانههاي ايران و ويتنام در تهران و هانوي براي توسعه روابط گردشگري 2كشور اعلام كرد: مردم 2كشور هر چه بيشتر در مورد فرهنگ يكديگر بدانند گردشگران بيشتري از ايران و ويتنام راهي 2كشور ميشوند و اين فرصتي است كه در اختيار مردم قرار ميگيرد.
او همچنين با اشاره به مشكلاتي كه گاه در مسير برپايي رويدادهاي فرهنگي ايجاد ميشود، گفت: رويدادهاي فرهنگي كمك ميكند مردم ايران و ويتنام شناخت بهتر و بيشتري نسبت به يكديگر پيدا كنند و بنابراين مهمترين گام در مسير تعاملات گردشگري 2كشور تسهيل تبادل فرهنگي بين ايران و ويتنام است.
- زيرساختهاي تسخير بازارهاي گردشگري فراهم نيست
بهرغم آنكه سفير ويتنام در تهران بر لزوم ايجاد خط پروازي مستقيم بهعنوان يكي از مهمترين مشكلات در مسير توسعه روابط گردشگري 2كشور اشاره دارد، در اين حال معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفته است كه تاكنون براي بازار گردشگري ايران در شرق آسيا آسيبشناسي، شناخت گسترده اين بازارها، نيازسنجي و استخراج تكنيكها و راهكارهاي عملياتي لازم انجام شده و اكنون زمان آن رسيده است تا با تقويت تعاملات و همكاري نزديك بخش دولتي و خصوصي، تفكيك وظايف و تسخير اين بازارها ممكن شود.
رحماني موحد البته تأييد كرده است كه يكپارچگي، نظم و مديريت شرايط، زيرساختها و امكانات موجود در صنعت گردشگري براي فعاليت ايران در بازارهاي هدف وجود نداشته و اكنون براي تسخير بازارهاي گردشگري شرق آسيا نيازمند امكانات و زيرساخت هستيم.
آنطور كه معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در چشمانداز تسخير بازارهاي هدف گردشگري شرق آسيا ديده است، بازاريابي و برگزاري تورهاي آشناسازي، فعالسازي دفاتر خدمات مسافرتي، برگزاري نشستهاي تخصصي، راهاندازي نمايندگيهاي اطلاعرساني گردشگري، تدوين محتواي اقلام گردشگري به زبان بازارهاي هدف، فعالسازي سايتهاي گردشگري و نشستهاي توجيهي در گام نخست بازارهاي هدف درنظر گرفته شده تا بدينترتيب ايران بتوان بازار شرق آسيا را تسخير كرد.
رحمانيموحد در نشست ديروز خود با فعالان گردشگري همچنين جامعه تورگردانان ايران و انجمن دفاتر خدمات مسافرتي و راهنمايان تور را ملزم به استخراج تعداد دفاترخدمات مسافرتي فعال، راهنمايان و حجم تعريف بستههاي سفر در حوزه كشورهاي شرق آسيا تا 10روز آينده كرده است.
معاون گردشگري گفته است كه توسعه گردشگري كشور در بازارهاي مساعد شرق آسيا يكي از راههاي بهبود فضاي توزيع ثروت، كسب و كار و توسعه ديپلماسي عمومي و ارتباطات سياسي با اين كشورهاست.
- بازارهاي شرق آسيا از دستايران رفته است
علياصغر توكلي كه در حوزه تورهاي ورودي فعاليت ميكند نيز به همشهري گفته است كه جذب گردشگر از بازارهاي شرق آسيا چندان آسان نيست. او ميگويد: گردشگران از مالزي بسيار كم به ايران سفر ميكنند و بازار ژاپن نيز چند سال است كه از دست ايران خارج شده است، از ويتنام نيز هيچ گردشگري به ايران سفر نميكند. كرهجنوبي نيز گردشگر به آن كشور ميبرد تا آنكه بخواهد گردشگر به ايران بفرستد.
هندوستان نيز همين وضعيت را دارد و تنها يكبار در سال پارسيان هند براي جشن هايشان به ايران ميآيند. گردشگران چيني نيز كه به ايران سفر ميكنند آپارتمان اجاره ميكنند و حتي خورد وخوراكشان را هم از چين به ايران ميآورند و نظارتي بر آنها نيست.
در چنين شرايطي كار ايران براي تسخير بازارهاي شرق آسيا آسان نيست و بهنظر ميرسد مهلت 10روزه به آژانسهاي مسافرتي و تورگردانها براي استخراج پكيجها و حجم تورها براي گردشگران شرق آسيا كافي نيست.
Let’s block ads! (Why?)
اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.
قوانین خبریار RSS
- در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
- شما می توانید از بخش خبریار RSS، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
- شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
- لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
- از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
- از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
- رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
- در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.