امروز: یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-20
کد خبر: 328792 |
تاریخ انتشار : 26 آذر 1398 - 3:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر آرتریت پسوریاتیک از شایع‌ترین انواع آرتریت‌هاست و طبق مطالعات پزشکی حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به پسوریازیس به این عارضه مبتلا می‌شوند. به گزارش‌ صلح خبر، آرتریت پسوریاتیک یا ورم‌مفاصل پسوریاتیک یا آرتروپاتی پسوریاتیک، التهاب مفاصل در ارتباط با بیماری پوستی و ناخنی پسوریازیس است. در این بیماری هر […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

آرتریت پسوریاتیک از شایع‌ترین انواع آرتریت‌هاست و طبق مطالعات پزشکی حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به پسوریازیس به این عارضه مبتلا می‌شوند.

به گزارش‌ صلح خبر، آرتریت پسوریاتیک یا ورم‌مفاصل پسوریاتیک یا آرتروپاتی پسوریاتیک، التهاب مفاصل در ارتباط با بیماری پوستی و ناخنی پسوریازیس است. در این بیماری هر یک از مفاصل بدن ممکن است درگیر شوند ولی بیشتر مفاصل انگشتان و مهره‌های کمری و گردنی مبتلا می‌شوند.

معمولا زنان و مردان در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی به عارضه آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان سفتی و درد مفاصل ناشی از آرتریت پسوریاتیک را کاهش داد.

تغییر در رژیم غذایی اولین گام برای مقابله با عارضه آرتریت پسوریاتیک است که به حذف مواد غذایی التهاب‌زا کمک می‌کند. به گفته محققان کم کردن میزان مصرف مواد قندی، لبنیات، گلوتن و برخی چربی‌ها علائم مرتبط با عارضه آرتریت پسوریاتیک را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات است بر سلامت تاثیر می‌گذارد و به کاهش وزن کمک می‌کند که در نتیجه فشار کمتری بر مفاصل وارد می‌شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، از جمله مواد خوردنی که مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک باید از رژیم غذایی خود حذف کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشت قرمز پرچرب: این ماده غذایی در ابتدای فهرست خوراکی‌های ممنوعه قرار می‌گیرد زیرا در بدن موجب التهاب شده و از اثربخشی داروهای تجویز شده برای بیماری آرتریت پسوریاتیک می‌کاهد.

لبنیات: بدنِ برخی از مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک قادر به تحمل و هضم شیر نیست. مصرف محصولات لبنی موجب بروز مشکلات گوارشی و همچنین التهاب می‌شود.

بادنجانیان: سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، بادنجان و فلفل برخی از گیاهان خانواده بادنجانیان هستند که مصرف آنها می‌تواند علائم آرتریت پسوریاتیک را تشدید کند.

مواد قندی: مواد قندی تصفیه شده موجود در نوشابه و شکلات، سطح التهاب را افزایش داده و موجب التهاب مفاصل می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید