امروز: دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 18 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-21
کد خبر: 281315 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1398 - 11:36 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر خطا‌های شناختی؛ سرزنش دیگران صلح خبر: خطا‌های شناختی یا خطا‌های ادراکی (تحریف‌های شناختی) از جمله بحث‌های مهم در حوزه مدیریت و روانشناسی محسوب می‌شوند. این خطاها، هنگام تحلیل و تفسیر و قضاوت در مورد رویداد‌ها ما را به دام خود گرفتار می‌کنند و باعث می‌شوند که ما نتوانیم […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

خطا‌های شناختی؛ سرزنش دیگران

صلح خبر: خطا‌های شناختی یا خطا‌های ادراکی (تحریف‌های شناختی) از جمله بحث‌های مهم در حوزه مدیریت و روانشناسی محسوب می‌شوند. این خطاها، هنگام تحلیل و تفسیر و قضاوت در مورد رویداد‌ها ما را به دام خود گرفتار می‌کنند و باعث می‌شوند که ما نتوانیم شرایط موجود را به درستی ارزیابی کرده و بهترین گزینه‌ی پیش رو را انتخاب کنیم.

اکثر خطا‌های شناختی به مرور زمان و در اثر زندگی طولانی مدت انسان بر روی کره زمین، در مغز ما شکل گرفته‌اند و ضمن اینکه بسیاری از آن‌ها به بقاء ما کمک کرده‌اند و یا به فکر کردن سریع‌تر و تصمیم گیری بهتر مغز ما کمک می‌کنند، هزینه‌هایی هم به ما تحمیل می‌کنند. در این سری برنامه سعی کرده ایم با آموزه‌های احسان یزدان پناه، مربی توسعه فردی و سازمانی، این خطا‌ها را بشناسیم و قدمی هر چند کوچک در راستای بهبود مهارت‌های ارتباطی و زندگی خود برداریم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
خطا‌های شناختی؛

قسمت های قبلی:

خطاهای شناختی؛ تغییر

خطاهای شناختی؛ عدالت

خطا‌های شناختی؛ کنترل

خطا‌های شناختی؛ پیش بینی آینده

خطا‌های شناختی؛ استدلال هیجانی

خطاهای شناختی؛ خودسرزنش‌گری

خطا‌های شناختی؛ فیلتر کردن

خطاهای شناختی؛ برچسب زدن

«شناخت» چیست؟ «خطا‌های شناختی» چه هستند؟

خطا‌های شناختی؛ ذهن خوانی

خطاهای شناختی؛ تفکر همه یا هیچ

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید