امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 513569 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1402 - 19:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در مطلبی، گزارش داد که اقدامات تنش‌برانگیز اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین موجب خشم کشورهای عربی شده و این موضوع به هدف آمریکا جهت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و امضای توافق‌نامه صلح میان عربستان و این رژیم ضربه وارد کرده […]

به گزارش صلح خبر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در مطلبی، گزارش داد که اقدامات تنش‌برانگیز اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین موجب خشم کشورهای عربی شده و این موضوع به هدف آمریکا جهت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و امضای توافق‌نامه صلح میان عربستان و این رژیم ضربه وارد کرده است.
بلومبرگ در این مطلب اعلام کرد که ۳ سال پس از امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط میان کشورهای خلیج فارس و رژیم صهیونیستی، تنش میان این کشورها و رژیم صهیونیستی افزایش یافته و در نتیجه روند سرمایه‌گذاری مورد انتظار کند شده و تلاش‌های آمریکا جهت اضافه کردن عربستان به جمع کشورهای عربی که نسبت به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اقدام کرده‌اند، کاهش یافته است.
بر اساس این نوشته، امارات از شکست خود برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی در سطوح بالا در خصوص پیگیری نتایج توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داده است؛ توافق‌نامه‌ای که در سال ۲۰۲۰ و در دوره ریاست جمهوری ترامپ مورد مذاکره قرار گرفت و میان امارات و رژیم صهیونیستی به امضا رسید. از سوی دیگر منابع مطلع خبر داده‌اند که بحرین نیز ناامیدی خود در این خصوص را ابراز داشته است.
بلومبرگ این رخ‌دادها را نتیجه نگرانی کشورهای عربی درباره تنش در روابط صهیونیست‌ها با فلسطینیان دانسته که آخرین نمونه آن حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین بوده است.
این خبرگزاری آمریکایی از احتمال دشواری دستیابی آمریکا به هدف خود در خصوص تقویت روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای خاورمیانه به ویژه عربستان در نتیجه تنش‌های موجود سخن گفته است.
بلومبرگ گزارش داد که کاخ سفید در حال ترغیب محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی به همگرایی با رژیم صهیونیستی و امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید