امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 84530 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1395 - 12:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ایران ، حسام عقبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:‌ 15 روز اول فروردین تعطیل بود اما شاهد افزایش نسبی حجم معاملات در فروردین ماه بودیم و در شهر تهران 6 هزار 390 قرارداد خرید و فروش به امضا رسید که نسبت به فروردین 94 […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ایران ، حسام عقبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:‌ 15 روز اول فروردین تعطیل بود اما شاهد افزایش نسبی حجم معاملات در فروردین ماه بودیم و در شهر تهران 6 هزار 390 قرارداد خرید و فروش به امضا رسید که نسبت به فروردین 94 افزایش 10درصدی داشت.
solhkgabar_maskan_01
وی افزود:‌ در فروردین 95 در بخش اجاره هم شاهد افزایش بودیم به طوری که 8 هزار و 199 قرارداد اجاره ثبت شد در حالی که فروردین پارسال 7 هزار و 318 فقره قرارداد به ثبت رسیده بود.
همچنین در 22 روز اول اردیبهشت امسال در شهر تهران 11 هزار و 471 قرارداد خرید و فروش و 11 هزار و 882  قرارداد اجاره ثبت شد که نشان دهنده افزایش حجم معاملات در اردیبهشت 95 نسبت به مشابه سال قبل است و بعد از سپری کردن 3 سال رکود سنگین در بازار مسکن شاهد خروج مسکن از رکود هستیم.
وی افزود:‌ با سیاستی که دولت با کمک نهادها ، شهرداری ها و بخش های خصوصی دارد امیدواریم امسال مسکن از رکود خارج شود .
عقبایی ادامه داد:‌ بحث اقتصاد مسکن یکی از اصلی ترین بسته هایی است که سرعت خروج مسکن از رکود را بیشتر می کند و امیدواریم روند صعودی تا پایان شهریور رو به افزایش باشد.
وی تاکید کرد: ‌در 6 ماه دوم رونق در بازار مسکن چشمگیر تر باشدو در مجموع 6 ماه نخست سال، فرایند خروج از رکود را در حوزه معاملات مسکن رقم بزند.
عقبایی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی یکی از عوامل تحریک تقاضا مسکن است گفت: هر چند پرداخت تسهیلات بانکی و مبالغ بازپرداخت متناسب با دهک های ضعیف جامعه نیست اما بی تاثیر در خروج مسکن از رکود نخواهد بود.
عقبایی تصریح کرد:‌ باید به اقتصاد مسکن توجه کرد و بانک عامل که بانک مسکن است به سمت سیاست های توسعه ای برود تا تسهیلات با سود بانکی کمتر و مدت بازپرداخت بیشتر داده شود و قدرت مردم و دهک های ضعیف برای دریافت تسهیلات بیشتر شود.
وی با اشاره به دغدغه مردم برای تفاوت اجاره بها در مناطق متفاوت تهران گفت: متولی برای قیمت گذاری املاک در حوزه خرید و فروش و اجاره وجود ندارد و برخی از مالکان خود سرانه و نامتعارف قیمت گذاری می کنند، مسکن جز اموال غیر منقول است و قیمت گذاری اموال غیرمنقول در اختیار خود مردم است.
* قیمت مسکن شاخص اصلی اجاره بها
وی افزود : قیمت مسکن مبنای اصلی تعیین اجاره بهاست و آنچه که در بازار مسکن رصد می کنیم نسبت به سال 94 سیر صعودی نداشته و در بخش هایی از کشور کاهش داشته است و اجاره بهای سال 95 همان نرخ پارسال بوده و افزایشی رخ نداده است.
عقبایی گفت : برطبق توافقی که امسال سازمان امور مالیاتی با اصناف کرده، میزان مالیات سال94 همان مالیات عملکرد 93 خواهد بود.
وی تاکید کرد: افزایش درآمدهای مردم اصلی ترین شاخص تعیین اجاره‌ بهاست اما برخی از افرادی با ایجاد فضای حباب‌گونه تصمیم دارند افزایش قیمت را به جامعه تحمیل کنند .
رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره نحو محاسبه کارمزد بنگاه های املاک گفت: در خصوص حق الزحمه مشاوران املاک به همه توصیه کردیم براساس تعاملی که با اداره تعزیرات حکومتی تهران و کشور داریم باید مشاوران املاک دستورالعمل حق الزحمه را در معرض دید مشتریان قرار دهند و مردم به پروانه کسب و میزان حق الزحمه توجه کنند.
وی افزود: باید مردم توجه کنند مبلغ حق الزحمه در قراداد تصریح و درج شود و با “نرخ نامه” کمیسیون و حق الزحمه مطابقت دهند.
عقبایی تاکیدکرد : نرخ نامه حق الزحمه مشاوران املاک در در حوزه اجاره ای تغییر نکرده است به طوری که یک چهارم اجاره ماهیانه از هر طرف به عنوان کمیسیون و حق الزحمه به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.
به طور مثال اگر آپارتمان یک میلیون تومان اجاره داده شود 250 هزار تومان حق الزحمه از هر طرف به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود. در حوزه خرید و فروش تا مبلغ 500 میلیون تومان نیم درصد ، از 500 میلیون به بالا 25 صدم درصد از هر طرف خرید و فروش در شهر تهران دریافت می شود و در سایر کشور نیز متفاوت است. مردم می توانند با مراجعه به سامانه اتحادیه از نرخ سایر شهرها اطلاع داشته باشند و نرخ نامه شهرهای مختلف را مشاهده کنند.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید