امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477879 |
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401 - 4:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بنابر اعلام دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری، مجمع عمومی انتخاباتی این فدراسیون مطابق اساسنامه و دستورالعمل ابلاغی وزارت ورزش مو به مو اجرا شده است و هیچگونه ایراد و خدشه‌ قانونی به برگزاری آن وارد نیست. به گزارش صلح خبر، مهدی ختار، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری که به عنوان دبیرکل این فدراسیون نیز فعالیت […]

بنابر اعلام دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری، مجمع عمومی انتخاباتی این فدراسیون مطابق اساسنامه و دستورالعمل ابلاغی وزارت ورزش مو به مو اجرا شده است و هیچگونه ایراد و خدشه‌ قانونی به برگزاری آن وارد نیست.

به گزارش صلح خبر، مهدی ختار، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری که به عنوان دبیرکل این فدراسیون نیز فعالیت می‌کند در مورد اینکه هیچ‌گونه نظارتی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری صورت نپذیرفت و نهادهای نظارتی هم در حال بررسی این موضوع هستند، اظهار کرد: انتخابات فدراسیون سوارکاری کاملا مطابق با اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت و نیز دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت ورزش، کاملا قانونی و در زمان مقرر برگزار شد.

صفر تا صد انتخابات سوارکاری

وی ادامه داد: فرایند انتخاباتی فدراسیون سوارکاری از ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و مطابق بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل به صورت قانوی فعالیت‌ها پیش رفت و مطابق بند ۳ همین دستورالعمل طی ۱۰ روز کاری از داوطلبان پست‌های ریاست ثبت نام به عمل آمد و در نهایت نیز ۱۰ نفر ثبت نام کردند و مدارک خود را تحویل دادند.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه مطابق ماده ۹ دستورالعمل اسامی داوطلبان جهت تایید کمیسیون تطبیق به اداره‌کل امور مشترک فدراسیون‌ها ارسال شد، ‌ خاطرنشان کرد: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۰ در این دفتر با حضور اعضای مربوطه مطابق اساسنامه و دستورالعمل، جلسه کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبان با حضور اعضای مربوطه اعم از مدیرکل وقت امور مشترک فدراسیون‌ها به عنوان رییس کمیسیون، دبیر مجمع به عنوان دبیر کمیسیون، مسئول امور مجامع اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها، مدیرکل هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش، تشکیل شد.

ختار افزود: در آن جلسه صلاحیت ۷ نفر از داوطلبان احراز نشد و این مسئله به داوطلبان مربوطه اعلام که با اعتراض ۵ نفر از داوطلبان همراه شد و درخواست تجدید نظر کردند.

وی با بیان اینکه مطابق بند ۱۱ دستورالعمل اعتراض کتبی معترضان جهت طرح در شورای تجدید نظر ارائه شد و در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ این شورا با حضور تمامی اعضا اعم از معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، بازرس فدراسیون، مدیرکل دفتر حقوقی و املاک وزارت ورزش، مدیرکل حراست وزارت ورزش و مدیرکل مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت ورزش در دفتر محمد پولادگر تشکیل شد، عنوان کرد: رای کمیسیون موضوع ماده ۱۱ در این جلسه مجددا تایید شد و در نهایت ۳ نفر از داوطلبان به منظور تایید نهاییی به دفتر امور امور مشترک فدراسیون‌ها، معرفی شدند.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ادامه داد: با توجه به بند ۱ ماده ۱۲ دستورالعمل مبنی بر تاریخ تشکیل مجمع عمومی فدراسیون که حداقل باید ۴۵ روز قبل از جلسه اطلاع رسانی و ابلاغ شود، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ اطلاعیه منتشر و به اطلاع عموم رسید.

ختار با اشاره به اینکه در تاریخ ۲ خرداد مطابق بند ۳ ماده ۱۲ دستورالعمل از معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و تمامی اعضا جهت شرکت در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون سوارکاری دعوت به عمل آمد، ‌ اظهار کرد: روند قانونی برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون سوارکاری مطابق اساسنامه و دستورالعمل ابلاغی وزارت ورزش مو به مو اجرا شد و هیچگونه ایراد و خدشه‌ قانونی به برگزاری مجمع این فدراسیون وارد نیست.

چه کسی مانع از حضور دوستان در مجمع سوارکاری شد؟

​​​وی ادامه داد: بنده از برخی دوستان که مصاحبه و اعلام می‌کنند اصل نظارت بر حسن اجرای مفاد اساسنامه رعایت نشده است، سوال دارم؛ چه کسی مانع از حضور دوستان در مجمع شد که نظارت مربوطه را انجام ندهند؟

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه بنده به عنوان دبیر مجمع انتظار دارم دوستان بگویند چه کسی مانع حضور آن‌ها شد تا با معرفی این افراد شاهد برخورد از سوی نهادهای نظارتی و قضایی باشیم، گفت: برخی از دوستان حکم سرپرستی دارند و اشرافی به موضوعات حقوقی ندارند و حتی اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی و دستورالعمل را یکبار هم مطالعه نکرده‌اند و قابل تامل است که چگونه به خود اجازه می‌دهند چنین مسائلی را مطرح کنند؟ این اظهارات اعتبار و شان وزارت ورزش را زیر سوال می‌برد!

ختار با بیان اینکه تمامی مراحل قانونی را مو به مو اجرا کرده‌ایم، عنوان کرد: به عنوان دبیر مجمع شائبه‌هایی به وجود آمده بود که در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در نامه‌ای به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  پیشنهاد کردم در خصوص تعویق تاریخ انتخابات در آغاز جلسه مجمع به عنوان دستور جلسه رای گیری شود و مجمع به عنوان بالاترین رکن در این خصوص تصمیم‌گیری کند که متاسفانه هیچ پاسخی داده نشد.

وی با تاکید بر اینکه چه کسی مانع از حضور دوستان در جلسه شده است که اصل نظارت بر حسن اجرای مفاد اساسنامه را رعایت نکنند؟ بیان کرد: مجمع در تاریخ مصوب هیات رییسه که به تایید وزارت ورزش نیز رسید، برگزار شد و هیچ گونه فعالیت غیرقانونی انجام نشده است و مجمع با اکثریت اعضای مجمع که ۴۷ نفر از ۵۵ عضو بودند، برگزار شد.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری افزود: صورت جلسه مجمع برای فدراسیون جهانی ارسال شده است و تمامی فعالیت ها به صورت قانونی پیش رفته است. نکته بسیار مهم نیز اینکه در جلسه مجمع نماینده سازمان بازرسی کل کشور حضور داشت و با حضور نماینده مراجع نظارتی مجمع برگزار شد که گزارش‌های مربوطه در این راستا نیز از سوی مراجع نظارتی ارائه شده است.

تابع دستورات و قوانین وزارت ورزش هستیم

ختار افزود: همواره تابع دستورات و قوانین وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور هستیم و در راستای اجرای سیاست‌ها و دستورات خود را مکلف به تبعیت و اجرا می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید