امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 504158 |
تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1402 - 14:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اعلام کرد که در پی تعامل دولت و شهرداری قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن به ۷۹۰ واگن ارتقاء یافت. مرتضی مقدمی در گفت‌وگو با صلح خبر، در خصوص آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن تهران گفت: از قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن پنج سال می‌گذرد و در آن زمان شورای اقتصاد تأمین اعتبار […]

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اعلام کرد که در پی تعامل دولت و شهرداری قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن به ۷۹۰ واگن ارتقاء یافت.

مرتضی مقدمی در گفت‌وگو با صلح خبر، در خصوص آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن تهران گفت: از قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن پنج سال می‌گذرد و در آن زمان شورای اقتصاد تأمین اعتبار خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن با فاینانس خارجی را صادر کرد که قرار بود در این مدل به توان ۵۵ درصد داخلی‌ سازی برسیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان کارفرما و سازمان گسترش و نوسازی به عنوان مدیر طرح انتخاب شدند، اظهار کرد: از میان ۲۰۰۰ دستگاه واگن قرار شد ۶۳۰ واگن در قالب پکیج اولیه برای تهران، مناقصه‌اش برگزار شود که نهایتا برنده این مناقصه کنسرسیوم واگن سازی چین و شرکت واگن سازی تهران بود.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ این قرارداد ابلاغ شد؛ اما عملیاتی شدن این قرارداد منوط به عملیاتی شدن فاینانس و پرداخت ۱۵ درصد سهم دولت به عنوان پیش پرداخت بود، گفت: در ادوار گذشته پرداخت ۱۵ درصد پیش پرداخت توسط دولت به طور جدی پیگیری نشد؛ اما در دی‌ماه سال گذشته دولت چین حل مشکل فاینانس را به بانک مرکزی اعلام کرد و با آماده شدن فاینانس تنها مساله پیش پرداخت مانده بود که در این دوره مدیریت شهری به دلیل ارتباط خوبی که بین دولت و شهرداری وجود دارد خوشبختانه مساله تهاتر نفت برای تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیاتی شد و کارگزار مربوطه انتخاب شد.

مقدمی با بیان اینکه پس از تزریق ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیات اجرایی ۶۳۰ واگن به طور رسمی آغاز می‌شود، اضافه کرد: ما منتظر ابلاغ قرارداد نماندیم و کارهای طراحی ناوگان با همکاری شرکت خارجی را آغاز کردیم و عملا چهار ماه زمان را جلو بردیم.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در مورد ناوگان جدید مترو اظهار کرد: این ناوگان طراحی بسیار جدیدی دارد و بدنه آلومینیومی دارد و از نظر وزن و میزان انرژی مزیت‌های زیادی دارد و از نظر تجهیزات نیز جزو به روزترین قطارهای دنیا هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که تاکنون به درستی پرداخته نشده مساله بومی سازی است، گفت: درست است که ما از طریق فاینانس این ۶۳۰ واگن را تأمین مالی کردیم؛ اما قراردادی که منعقد شده این است که از ۶۳۰ واگن صرفا ۵۶ واگن یا هشت قطار به صورت آماده از چین بیاید و ۵۷۴ واگن در تهران ساخته می‌شود.

مقدمی اضافه کرد: با یک شیب میزان ساخت داخل در این پروژه افزایش می‌یابد به گونه‌ای که ۲۱۰ واگن پایانی با ضریب ۵۶ درصد بومی سازی تحویل داده می‌شود که این در نوع خود قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اعلام افزایش تعداد واگن‌ها اظهار کرد: در این قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن، ۲۵ درصد افزایش یا کاهش پیش بینی شده بود که با توجه به نیاز متروی تهران با تعامل دولت و شهرداری قرار شد که از این ظرفیت ۲۵ درصد استفاده کرده و ۱۶۰ واگن در قالب ۶۳۰ واگن اضافه شود که نهایتا تعداد واگن‌های این قرارداد به ۷۹۰ واگن رسید که باید ظرف مدت مشخصی این واگن‌ها تحویل متروی تهران داده شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید