امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 524285 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1402 - 14:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر، رویترز به نقل از منابع آگاه به روند مذاکرات دیپلماتیک بین حماس و رژیم صهیونیستی، مدعی شد که گرچه این مذاکرات به میانجی‌گری قطر همچنان جریان دارد اما عملیات زمینی اسراییل علیه فلسطینیان در نوار غزه، روند این مذاکرات را «به مراتب کُند» کرده است. ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر […]

به گزارش صلح خبر، رویترز به نقل از منابع آگاه به روند مذاکرات دیپلماتیک بین حماس و رژیم صهیونیستی، مدعی شد که گرچه این مذاکرات به میانجی‌گری قطر همچنان جریان دارد اما عملیات زمینی اسراییل علیه فلسطینیان در نوار غزه، روند این مذاکرات را «به مراتب کُند» کرده است.
ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر دیروز(شنبه) در گفت‌وگو با سی.ان.ان با تایید مذاکرات غیرمستقیم گفت که «طرف‌های مختلف» به دوحه فشار آوردند تا روابطش با حماس و اسراییل را حفظ کند. وی افزود: این کانال ارتباطی در جلوگیری از تشدید تنش که در حال شکل‌گیری است، بسیار حیاتی محسوب می‌شود. مادامی که این کانال در ایجاد صلح سودمند است، آن را از دست نخواهیم داد.
وی تاکید کرد که «ما تنها از این طریق برای آزادی اسیران در دست حماس، میانجی‌گری می‌کنیم» و در ادامه با اظهار تاسف شدید از تشدید تنش‌ها پس از عملیات زمینی جزئی اسراییل در نوار غزه، گفت که این اتفاق، شرایط را «به شدت دشوارتر می‌کند.»
پس از عملیات بزرگ و غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، مقاومت اسلامی فلسطین بیش از ۲۰۰ نظامی صهیونیست را اسیر گرفته‌است.
وزارت بهداشت غزه در پی موج جدید حملات رژیم اشغالگر به این منطقه اعلام کرد که آمار شهدای فلسطینی در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۸ هزار نفر که بیشتر آنان زن و کودک هستند، افزایش یافته است.
گزارش رویترز پس از ادعای «آکسیوس» مبنی اقدام اسراییل مبنی بر گسترش عملیات‌های زمینی و هوایی در نوار غزه منتشر شده است.
عضو ارشد حماس که در رأس هیئتی از این حزب در حال دیدار از مسکو است نیز گفته است: وزارت خارجه روسیه فهرستی از ۸ نفر ارائه کرد که همگی دو شهروندی (دو تابعیتی) هستند.
میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد «در جریان نشستی که با نمایندگان حماس در مسکو داشتیم، فهرست پیشنهادی آزادی ۸ تن از اسیران روسی را مطرح کردیم و حماس نیز وعده همکاری برای آزادی آنان را داد.»
در همین راستا، موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس تأیید کرد که این جنبش با در نظر گرفتن ماهیت رابطه با مسکو، به درخواست‌های روسیه در مورد بازداشت‌شدگانی که تابعیت روسی را دارند نگاه مثبت‌تری دارد.
ابومرزوق افزود: «دعوت از رهبران جنبش حماس برای بازدید از مسکو پیامی به تمام جهان است که روسیه حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی می‌داند نه یک گروه تروریستی.»

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید