امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 479921 |
تاریخ انتشار : 03 شهریور 1401 - 11:13 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در پی حمله به دو پایگاه غیر قانونی نیروهای آمریکایی در شرق سوریه، ارتش آمریکا اعلام کرد، بالگردهای تهاجمی وابسته به آن برخی پایگاه‌های وابسته به شبه نظامیان را که برای حمله علیه نیروهای این کشور استفاده می‌شد هدف قرار داده است. همزمان پنتاگون از آماده باش نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق خبر داد. […]

در پی حمله به دو پایگاه غیر قانونی نیروهای آمریکایی در شرق سوریه، ارتش آمریکا اعلام کرد، بالگردهای تهاجمی وابسته به آن برخی پایگاه‌های وابسته به شبه نظامیان را که برای حمله علیه نیروهای این کشور استفاده می‌شد هدف قرار داده است. همزمان پنتاگون از آماده باش نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از اسکای نیوز عربی، فرماندهی مرکزی آمریکا(سنکتام) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه به شلیک موشک علیه دو پایگاه غیر قانونی این کشور در میدان نفتی “کونیکو” و “العمر” در دیر الزور شرق سوریه واکنش نشان دادند.

به گفته این منبع، در نتیجه این حمله که با بالگردهای تهاجمی از نوع “آپاچی” صورت گرفت، سه خودرو و تجهیزات مورد استفاده در شلیک برخی موشک‌ها منهدم شد.

سنکتام افزود، افراد مسلح حملاتی را علیه دو پایگاه متعلقه به آنها در سوریه صورت دادند که این امر نظامیان آمریکایی را وادار به پاسخ کرد.

در همین راستا، ارتش آمریکا اعلام کرد، یک سرباز آمریکایی دچار آسیب دیدگی جزئی شده و دو تن دیگر که در نتیجه حملات راکتی به سوریه مصدوم شدند تحت معاینه قرار دارند.

همچنین، برخی منابع به شبکه المیادین گفتند، سه خمپاره به پایگاه ائتلاف بین المللی در میدان نفتی کونیکو اصابت کرده است.

به گفته منابع، موشک‌ها در داخل پایگاه فرود آمدند و خسارت‌های مادی برجای گذاشتند.

این منابع اظهار داشتند، بالگردها و جنگنده های ائتلاف بین المللی بر فراز حومه دیر الزور به پرواز در آمده‌اند و گشتی‌های ائتلاف نیز افزایش یافته‌اند.

در همین زمینه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده نیروهای سنکتام عنوان داشت، نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از حملات فزاینده در عراق و سوریه به حالت آماده باش در آمدند.

وی گفت، نیروهای آمریکایی اوضاع در سوریه و عراق را از نزدیک رصد می‌کنند و مجموعه کاملی از توانمندی‌ها را برای کاهش تهدیدها در همه نقاط منطقه را در اختیار دارند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید