امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 493577 |
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1401 - 16:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

کاردار سفارت پاکستان در تهران با بیان اینکه ضروری است که کشمیری ها از حق تعیین سرنوشت خود از طریق همه پرسی آزاد و بی طرفانه تحت نظارت سازمان ملل متحد بهره مند شوند، گفت: صلح، امنیت و توسعه پایدار در منطقه به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد. به گزارش صلح […]

کاردار سفارت پاکستان در تهران با بیان اینکه ضروری است که کشمیری ها از حق تعیین سرنوشت خود از طریق همه پرسی آزاد و بی طرفانه تحت نظارت سازمان ملل متحد بهره مند شوند، گفت: صلح، امنیت و توسعه پایدار در منطقه به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد.

به گزارش صلح خبر، علی عنصر زیدی طی سخنانی در مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر که در محل سفارت پاکستان در تهران برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله ۵ فوریه، روز همبستگی با مردم کشمیر در ابراز حمایت بی دریغ و پایدار پاکستان از آرمان عادلانه حق تعیین سرنوشت کشمیری هایی که مجبور با زندگی در اشغال غیر قانونی هند هستند، برگزار می شود.
وی تصریح کرد: کشمیری ها در سراسر جهان، از جمله جامو و کشمیر اشغالی، این روز را در تایید مجدد حقوق بشری مسلم و اساسی خود از جمله حق زندگی، کرامت، آزادی بیان، اجتماعی، مالکیت و حق انتخاب خود به عنوان افرادی مبرا از ظلم و ستم هند گرامی می دارند.
این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: در روز همبستگی با مردم کشمیر، کشمیری ها تعهدات خود را در قبال مردم کشمیر به جامعه جهانی یادآوری کرده و این واقعیت را تکرار می کنند که بی تفاوتی نسبت به رنج های آن ها می تواند پیامدهای فاجعه باری برای صلح منطقه ای و جهانی داشته باشد.
کاردار سفارت پاکستان در تهران افزود: ادامه تنش ها و احتمال جنگ میان پاکستان و هند از بین نمی رود تا زمانی که اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد حل نشود. صلح، امنیت و توسعه پایدار در منطقه به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد.
عنصر زیدی ادامه داد: ضروری است که کشمیری ها از حق تعیین سرنوشت خود از طریق همه پرسی آزاد و بی طرفانه تحت نظارت سازمان ملل متحد بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: پاکستان همچنان حمایت های خود را از برادران و خواهران کشمیری در حل و فصل عادلانه و مسالمت آمیز اختلافات جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.
این دیپلمات پاکستانی در ادامه ابراز داشت: پاکستانی ها و کشمیری ها همیشه از حمایت های رهبر معظم انقلاب قدر دانی کرده اند. مقام معظم رهبری بارها خواستار پایان دادن به رنج های مردم کشمیر و حق انتخاب سرنوشت توسط کشمیری ها شده اند.
وی در پایان گفت: پاکستان از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی حقوق بشر و بشر دوستانه می خواهد تا هند در این مساله پاسخگو باشد. پاکستان به حمایت های ممکن از برادران و خواهران دلاور کشمیری خود د راین مبارزه مشروع ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید