امروز: سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 ذو القعدة 1445 | 2024-05-14
کد خبر: 99683 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1395 - 1:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و هنر؛ این پیشکسوت حوزه‌ی تئاتر در استان قم که مدتی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، حال این روزهای خود را خوب و روند درمانش را مطلوب دانست و به ایسنا گفت: این روزها تلاش می‌کنم با مطالعه و پژوهش در تئاتر، در این حوزه سرگرم باشم و گاهی هم […]

گروه فرهنگ و هنر؛

این پیشکسوت حوزه‌ی تئاتر در استان قم که مدتی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، حال این روزهای خود را خوب و روند درمانش را مطلوب دانست و به ایسنا گفت: این روزها تلاش می‌کنم با مطالعه و پژوهش در تئاتر، در این حوزه سرگرم باشم و گاهی هم دست به قلم می‌شوم. تاکنون توانسته‌ام چند اتود نمایشنامه را آماده کنم و امیدوارم با بهتر شدن حالم بتوانم آن‌ها را به سرانجام برسانم.

علی منتظری مدیر کل اسبق مرکز هنرهای نمایشی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با آرزوی سلامتی برای این هنرمند معتقد است که او خدمات زیادی به تئاتر قم کرده و از ویژگی‌های بارزش، آموختن و آموزش است.

وی همچنین گفت: آقای تفضلیان هیچ‌گاه از مسیر صحیح و درست هنر انقلاب اسلامی جدا نشد و خدماتی که به تئاتر دینی و مذهبی قم کرد، فراموش نمی‌شود.

همچنین علی تفضلیان درباره‌ی وضعیت تئاتر در استان قم بیان کرد: قم هم جزئی از این کشور است و وضعیت تئاتر در سراسر کشور از جمله پایتخت مشخص است. با این حال در قم به لحاظ کمیت و تعداد فعالان این حوزه شرایط بد نیست، اما امکانات سخت‌افزاری همچنان کم است. هر چند امکاناتی که این روزها وجود دارد، نسبت به آن چیزی که ما در اختیار داشتیم بیشتر است.

او در ادامه با بیان اینکه تئاتر به طور کلی وضعیت چندان خوبی در کشور ندارد و قطعا قم هم بخشی از آن محسوب می‌شود، درباره این اظهارنظر خود گفت: آنچه امروز به عنوان تئاتر با آن سروکار داریم با آنچه ما از آن می‌شناختیم و کار می‌کردیم تفاوت دارد که این تفاوت در بخش‌های مختلف نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و مهم‌تر از آن موضوعاتی است که به آن‌ها پرداخته می‌شود.

این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: در تئاتر نسبت به طرح مسائل اجتماعی خیلی بد عمل شده یا اصلا عمل نشده است، در حالی که پتانسیل بالایی برای این موضوع وجود دارد و بخشی از مسئولیت هنرمندانه‌ی اهالی تئاتر این است که ضرورت‌های جامعه را درک کرده و به صحنه ببرند. این‌که صرفا یک نمایش به صحنه برود یا سوپراستار به تئاتر بیاوریم با روح تئاتر منافات دارد.

او خاطرنشان‌ کرد: ممکن است موانعی را برای طرح برخی مسائل ببینیم، اما این طور نیست که برای همه چیز مانع وجود داشته باشد. هنرمندان باید راهکاری پیدا کنند تا بتوانند دین خود را به جامعه ادا کنند.

به گزارش ایسنا، استاد علی تفضلیان به عنوان یکی از چهره‌های برجسته تئاتر کشور از دوران قبل از انقلاب اسلامی تاکنون اجراهای متعددی را در نقش‌های متفاوت به نمایش گذاشته و در این دوران شاگردان بسیاری را هم در این عرصه تربیت کرده است.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید