امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 97466 |
تاریخ انتشار : 18 مرداد 1395 - 12:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، اسحاق جهانگیری در سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و بیشترین بار تحقق آرمان های یک ملت بر دوش آن گذاشته شده است و چشم امید همه افرادی که به توسعه ایران فکر می کنند […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، اسحاق جهانگیری در سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و بیشترین بار تحقق آرمان های یک ملت بر دوش آن گذاشته شده است و چشم امید همه افرادی که به توسعه ایران فکر می کنند بیش از همه جا به آموزش و پرورش است.
مسئولان عالی رتبه نظام به این نتیجه رسیده اند که تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی فقط با آموزش و پرورش امکانپذیر است

وی تاکید کرد: در اسناد بالادستی کشور و در قانون اساسی و در 6 برنامه توسعه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش توجه ویژه ای شده است و مسئولان عالی رتبه نظام به این نتیجه رسیده اند که تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی فقط با آموزش و پرورش امکانپذیر است.

جهانگیری گفت: پایه و اساس پیشرفت کشور نیروی انسانی است و آموزش و پرورش مهمترین وظیفه ایجاد خلاقیت و تفکر انتقادی در میان دانش آموزان را داراست.
توسعه همه جانبه و پایدار کشور برپایه آموزش و پرورش و مدرسه ایجاد خواهد شد

وی افزود: بیشترین کارکنان دولت در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و توسعه همه جانبه و پایدار کشور برپایه آموزش و پرورش و مدرسه ایجاد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و اطلاعات نه آموزش ثابت می ماند و نه پرورش و ما نیازمند یک آموزش و پرورش پویا و فعال هستیم تا بتواند در مقابل تحولاتی که در آینده ایجاد می شود برنامه داشته باشد.
هر کاری که بخواهیم در زمینه اقتصادی و فرهنگ و سیاست در کشور شروع کنیم باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم

جهانگیری گفت: هر کاری که بخواهیم در زمینه اقتصادی و فرهنگ و سیاست در کشور شروع کنیم باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم و ما باید در سند تحول آموزش و پرورش به صورت جدی به این موضوع توجه کنیم.

وی افزود: باید تغییر نگرش در آموزش و پرورش و مدرسه و دانش آموز ایجاد شود و آموزش و پرورش در مرحله اول نیازمند منزلت هستند و باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود و بنابراین نیازمند سیاست گذاری و برنامه تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم.
باید توجه جدی به اقتصاد آموزش و پرورش داشته باشیم و رسیدگی به زندگی و معیشت معلمان باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید توجه جدی به اقتصاد آموزش و پرورش داشته باشیم و رسیدگی به زندگی و معیشت معلمان باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد و از طرفی باید شان و جایگاه معلمان در آموزش و پرورش محفوظ بماند تا معلمان بتوانند آموزش و پرورش را برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

جهانگیری گفت: دولت با همه محدودیت هایی که دارد تلاش می کند که مسایل مادی آموزش و پرورش را بیش از سایر دستگاه ها حل و فصل نماید.
سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه مصوب به 15 درصد افزایش یافته است

وی افزود: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه مصوب به 15 درصد افزایش یافته و امسال 30 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش بودجه اختصاص داده شده است.

جهانگیری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در سالهای گذشته نیز اشاره کرد و گفت: بدترین وضعیت بودجه ای و اقتصادی کشور در سال 94 بود ولی در چنین سالی دولت با اجرای نظام رتبه بندی معلمان حقوق آنها را افزایش داد و در همان سال 1350 میلیارد تومان و امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان درنظر گرفته است.
امسال 4 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای پاداش این دسته از فرهنگیان درنظر گرفته شده است

وی به پاداش خدمت فرهنگیان نیز اشاره کرد و افزود: امسال 4 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای پاداش این دسته از فرهنگیان درنظر گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهور به اولویت های دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این دولت در شروع کارش یکسری برنامه های اجرایی را اعلام کرد که از جمله آن می توان به ایجاد فضای آرام، تعامل و گفتگو با همه جهان و رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد.
ایران امروز در موضوع هسته ای به مهمترین موفقیت دیپلماسی در تاریخ کشور دست یافته است و بسیاری از کشورهایی که نمی توانند موفقیت ایران را ببینند دست به اقدامات عجیب و غریبی می زنند و سعی در تخریب جایگاه ایران در منطقه دارند

جهانگیری افزود: ایران امروز در موضوع هسته ای به مهمترین موفقیت دیپلماسی در تاریخ کشور دست یافته است و بسیاری از کشورهایی که نمی توانند موفقیت ایران را ببینند دست به اقدامات عجیب و غریبی می زنند و سعی در تخریب جایگاه ایران در منطقه دارند.

وی گفت: امروز بخش زیادی از تحریم های ظالمانه برطرف شده است و خوشبختانه فروش نفت ایران امروز به مرز دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده و این باعث رونق اقتصادی و تولید در کشور شده است.
معاون اول رئیس جمهور، کاهش تورم و ایجاد ثبات در اقتصاد کشور را از اولویت های دولت بیان کرد و افزود: دولت با مدیریت اقتصادی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توانست وضع اقتصادی را ساماندهی کند و تورم را کاهش دهد.
گفتمان اقتصاد مقاومتی باید در کشور فراگیر شود

جهانگیری تاکید کرد: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید در کشور فراگیر شود و کارگروهی نیز در این زمینه با همکاری چهره های فرهنگی و چند تن از وزرای دولت ایجاد شده و در این زمینه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه برای گسترش گفتمان دولتی در کشور است.

وی به پرداخت های نامتعارف برخی از مدیران دستگاه های دولتی هم اشاره کرد و گفت: فسادی که در کشور به صورت سیستمی شکل گرفته نتیجه قانون گریزی است و دولت در جهت شناخت راهکارهای مبارزه با فساد و برخورد با حقوق های نجومی اقدامات خوبی را شروع کرده است.
فهرست حقوقی دو هزار و 500 مدیر دولتی بررسی شده است و کمتر از 50 مدیر حقوق غیرمتعارف و اضافه تر از قانون دریافت کرده اند

معاون اول رئیس جمهور افزود: فهرست حقوقی دو هزار و 500 مدیر دولتی بررسی شده است و کمتر از 50 مدیر حقوق غیرمتعارف و اضافه تر از قانون دریافت کرده اند.

جهانگیری تاکید کرد: باید از ایجاد فضاهای کاذب در دانشگاه ها و مدارس که سعی در تخریب فعالیت های دولتی دارند، جلوگیری شود.
همه دستگاه های کشور موظفند که آموزش و پرورش را در اجرای سند تحول آموزش و پرورش همکاری و همیاری کنند

وی به اجرای سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های کشور موظفند که آموزش و پرورش را در اجرای سند تحول آموزش و پرورش همکاری و همیاری کنند تا این سند به طور کامل و با موفقیت اجرا شود.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش از کتاب های جدید التالیف پایه دهم سال تحصیلی 96 – 95 رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید