امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 66473 |
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1394 - 12:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: تبریز- مدیر کل امور اجرایی زکات کشور از جمع آوری ۲۰۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی دهقان صبح شنبه در نشست خبری در تبریز اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کشور با […]

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

تبریز- مدیر کل امور اجرایی زکات کشور از جمع آوری ۲۰۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی دهقان صبح شنبه در نشست خبری در تبریز اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کشور با امور زکات آشنایی دارند و از روش های مختلف نیز اقدام به انجام این فریضه دینی می کنند اما ستاد زکات کشور علاقمند به تجمیع تمامی زکات های پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم زکات را به شکل مفید برای فقرا مصرف کنیم و در این راه موثر تر قدم برداریم نیازمند یک ساختار منسجم هستیم و در این راستا دبیرخانه ستاد زکات کشور در کمیته امداد مستقر شد  تا ساماندهی خاصی ایجاد شده و در راستای شناسایی فقر و اولویت هزینه این مبالغ به درستی عمل شود.

دهقان با بیان اینکه برای دریافت زکات نیازمند یک فرهنگ سازی مناسب هستیم، گفت: استفاده از مبلغین در سطح وسیع تر برای ارتباط چهره به چهره، تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه ها و همچنین بهره مندی از پتانسیل های حوزه علمیه و رسانه ها در این زمینه می تواند موثر باشد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور افزود: حوزه علمیه در این راستا تعدادی از سربازان وظیفه خود را در اختیار این ستاد قرار خواهند داد تا این افراد بتوانند دوران وظیفه خود را در تبلیغ بیشتر زکات در مناطق مختلف کشور صرف کنند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی زکات در کشور خبر داد و گفت: این جشنواره برای سال ۹۵ و مرداد ماه برنامه ریزی شده است که زمان آن فعلا به تصویب نهایی نرسیده و در صورت موافقت ستاد، نام طلوع سخاوت، طلیعه برکت به خود می گیرد.

دهقان افزود: برای این جشنواره پنج کمیته در نظر گرفته شده که کمیته اول، زکات از دیدگاه هنر، کمیته دوم، تالیفات برتر و جایگاه زکات در پویایی سلامت جامعه، سوم، نقش زکات در تحقق اقتصاد مقاومتی، چهارم زکات و حکومت صالحین و کمیته پنجم نیز با موضوع جایگاه زکات در مراکز دینی و علمی مشغول به فعالیت خواهند بود.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه در سال ۹۴ در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت شده، گفت: بالای ۷۵ درصد از این مبلغ در بخش فقر زدایی و مابقی در زمینه پروژه های مختلف هزینه شده در حالیکه تعهد این ستاد نسبت ۶۰ به ۴۰ بود که خوشبختانه نسبت به این تعهد هزینه بیشتری در راستای فقرزدایی داشته ایم.

وی افزود: آذربایجان شرقی در حوزه پرداخت زکات، استانی فعال بوده که از تمامی مردم این استان در این زمینه تشکر لازم را داریم.

دهقان همچنین از اجرای برنامه ی تلویزیونی برای فرهنگ سازی بیشتر زکات خبر داد و گفت: این برنامه با عنوان ” تا بهار” در شبکه دو پخش شده و همچنین وب سایت مربوطه نیز راه اندازی شده که در این وب سایت مسائل مختلف مربوط با زکات مطرح شده است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید