امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 465743 |
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1401 - 15:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران/ جزییات جدید از دستگیری عبدالمالک ریگی/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ روابط ایران و عراق/ سالگرد تولد مقام معظم رهبری و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید. به گزارش صلح خبر، به مناسبت ۲۹ فروردین در مراسم […]

رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران/ جزییات جدید از دستگیری عبدالمالک ریگی/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ روابط ایران و عراق/ سالگرد تولد مقام معظم رهبری و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش صلح خبر، به مناسبت ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۰ فروند سامانه  پهپادی ارتش رژه رفتند که این سامانه های پهپادی در حوزه های شناسایی، رزمی، انتحاری، و پدافندی  قابلیت اجرای عملیات دارند.
در این مراسم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور حضور یافت و طی سخنانی با یادآوری اینکه ارتش نیروی مجهز و آماده برای دفاع از کشور است و مورد اعتماد مردم خاطرنشان کرد: ارتش امیدآفرین است. آمادگی ارتش برای دشمن این است که بداند قدرت نیروهای مسلح ما قدرت بازدارندگی است. کوچکترین تحرکی از سوی دشمن از چشمان تیزبین نیروهای مسلح ما مخفی نیست. رژیم صهیونیستی بداند کوچکترین تحرک شما از نیروهای مسلح ما مخفی نیست و اگر کوچک ترین حرکتی از سوی شما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونسیتی خواهد بود و قدرت نیروهای مسلح ما شما را آرام نمی گذارد.
در مراسم رژه روز ارتش، انواع تجهیزات نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش از جمله یگان های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، تسلیحات و سامانه های پدافندی نیروی پدافند هوایی، تجهیزات دریایی محمول بر تریلر رژه رفتند.
همچنین انواع بالگردها و جنگنده های ارتش در آسمان به پرواز درآمده و از مقابل جایگاه که رییس جمهور و مقام های ارشد نظامی کشور در آن مستقر بودند، عبور کردند.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
ارتش کارخانه تولید امنیت
ارتش در تمام حوادث مایه امیدواری و دلگرمی مردم بوده است
امروز ارتش هم در زمان جنگ و هم زمان صلح نقش آفرینی می نماید
پیام تبریک رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به فرمانده کل ارتش
تمامیت ارضی ایران از جهات متعددی مدیون رشادت‌های ارتش است
تبریک نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز ارتش
ارتش، آرامش و امنیت را برای ملت به ارمغان آورده است
***
امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا هم جزئیات تازه‌ای از چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی مطرح کرد.
عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران چهارم اسفندماه سال ۱۳۸۸ دستگیر شد.  آنروز روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم این اقدام را انجام دادند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری امروزش با تاکید براین که در جریان مذاکرات وین  منتظر پاسخ مناسب واشنگتن هستیم، گفت:  واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته است.
سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد مصاحبه اخیر سفیر اوکراین  در تهران و ادعاهای مطرح شده از سوی وی گفت : موضع ایران در مورد جنگ اوکراین مشخص است. سفیر اوکراین بهتر است که موضع دولت متبوعش و توییت اخیر وزیر امور خارجه کشورش را مورد مطالعه قرار دهد .
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم یک تیم از وزارت برق این کشور را مکلف به سفر به ایران و حل مشکلات واردات گاز کرد و از تیم وزارت برق عراق خواست که با طرف ایرانی درخصوص فراهم کردن گاز به تفاهم برسند.
طرح صیانت از فضای مجازی از دیگر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود و نامه رییس مجلس به رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی در همین رابطه، ابهاماتی در زمینه روند بررسی طرح صیانت در مجلس به وجود آورده است.
به نظر می رسد همچنان ابهامات درباره نحوه بررسی طرح صیانت «در مجلس» باقی مانده و باید هر چه سریعتر هیات رییسه مجلس تکلیف آن را مشخص کند.
گزارش صلح خبر به مناسبت هشتاد و سومین سالروز تولد آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای در سال ۱۳۱۸ از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.
در این گزارش با عنوان ” شماره شناسنامه ۲۱۷ متعلق به کیست؟ ” آمده است: تاریخ تولدش در سجل هویتی‌اش در عصر پهلوی ۲۴ تیر ۱۳۱۸ ثبت شد اما خودش تاریخ دقیق را ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ یعنی دو سال قبل از اخراج رضا شاه پهلوی به دست انگلیسی‌ها از ایران اعلام کرد.
* گزارش کامل صلح خبر از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید