امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 48603 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1394 - 19:33 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:سه انفجار تروریستی پی در پی در منطقه زینبیه در استان ریف دمشق سوریه دهها شهید و زخمی برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا ) اعلام کرد در سه انفجار تروریستی در زینبیه دمشق 45 نفر شهید و 110 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت انفجار […]

جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:
سه انفجار تروریستی پی در پی در منطقه زینبیه در استان ریف دمشق سوریه دهها شهید و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا ) اعلام کرد در سه انفجار تروریستی در زینبیه دمشق 45 نفر شهید و 110 نفر زخمی شدند.

داعش مسئولیت انفجار تروریستی را در نزدیکی حرم حضرت زینب ( س ) بر عهده گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، هشام زیدان خبرنگار این شبکه تلویزیونی در دمشق گفت: شاهدان عینی در منطقه از وقوع سه انفجار پیاپی سخن می گویند. انفجار نخست یک اتوبوس را هدف قرار داد که حامل شماری از ساکنان منطقه بود. بعد از آن نیز بمبی نزدیک محل انفجار اول منفجر شد و زمانی که مردم برای کمک رسانی به مجروحان تجمع کردند انفجار سوم روی داد. برخی ساکنان منطقه، انفجار سوم را انتحاری دانسته اند.

این خبرنگار افزود: بر اساس آمارهای اولیه بیش از چهل نفر در این انفجارها به شهادت رسیده و دهها نفر نیز زخمی شده اند که شمار مجروحان بیش از هشتاد نفر گزارش شده است.

انفجارها موجب تخریب ساختمان ها شد و همچنان عملیات آواربرداری برای یافتن کسانی که احتمالا زیر آوار هستند ادامه دارد. تعداد زیادی خودرو نیز در این انفجارها منهدم شد.

به گفته خبرنگار العالم، محلی که انفجار روی داد منطقه ای شلوغ و بازارچه ای است که ساکنان منطقه زینبیه از آنجا خرید می کنند و همین مسئله موجب بالا بودن شمار شهدا و مجروحان شده است.

تلویزیون المیادین اعلام کرد آمارهای اولیه نشان می دهد بر اثر انفجار تروریستی در زینببه گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، خبرنگار شبکه العالم از شهادت 40 نفر در دو انفجار تروریستی در منطقه زینبیه خبر داد.

به گفته خبرنگار العالم در این حمله تروریستی، 2 خودروی بمبگذاری شده در خیابان «کوع سودان » در منطقه زینبیه منفجر شدند.

پیشتر شمار شهدای این حمله تروریستی 12 نفر اعلام شده بود.یه در ریف دمشق، چهل نفر شهید و بیش از هشتاد نفر زخمی شدند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!